آفتاب
مدیرکل طرح‌های ملی جوانان مطرح کرد:

کاهش هزینه‌های اوقات فراغت جوانان در دستور کار وزارت ورزش

کاهش هزینه‌های اوقات فراغت جوانان در دستور کار وزارت ورزش

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان با تشریح برنامه های این وزارتخانه در حوزه اوقات فراغت گفت: کاهش هزینه‌های اوقات فراغت جوانان در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن طلایی در حاشیه برگزاری شصت و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت اوقات فراغت برای گروه های مختلف سنی افزود: دختران جوان به ویژه در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال از گروههای هدف برنامه های اوقات فراغت هستند. باید بتوانیم فعالیت‌های فراغتی متناسب با سن، نیاز و سلیقه این گروه سنی و جنسی تعریف کنیم زیرا سلیقه آنها متنوع و پیچیده است.

مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ترویج ورزش‌های بومی محلی در دستور کار ماست اضافه کرد: لازم است دستگاه‌ها از وقت خالی جوانان برای مهارت آموزی در زمینه‌هایی مانند خانواده بهره ببرند و این کار را می‌توانند با برگزاری کارگاه و نشست انجام دهند. استفاده از فرصت‌های فراغتی برای صیانت از محیط زیست نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور گردشگری ارزان قیمت را ترویج می‌کنیم.

وی با تاکید بر ارائه مهارت آموزشی در اوقات فراغت خاطرنشان کرد: لازم است جوانان اشتغال آفرینی را بیاموزند. سلامت و ورزش نیز به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های فراغتی در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم ورزش‌های مهیج را بین جوانان ترویج کنیم البته باید این ورزش‌ها ارزان در اختیار جوانان قرار گیرد. در این شرایط در سال جاری در ۱۰ استان این ورزش‌ها ارائه می‌شوند.

طلایی ماهانی گفت: لازم است به خلاقیت و نوآوری نیز بپردازیم. قرار نیست همه جوانان نخبه شوند بلکه باید افراد معمولی به خلاقیت برسند و بدین منظور می‌توان باغ استعدادها را در سراسر کشور راه اندازی کرد.

وی تاکید کرد: راه پیشگیری و مهار آسیب‌ها رفتار درست با جوانان و غنی سازی اوقات فراغت آنهاست. متاسفانه دستگاه‌ها عملکرد منسجمی در این حوزه ندارند. به منظور ایجاد انسجام بین آنها تلاش می‌کنیم در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اقداماتی را انجام دهیم.

مدیر کل طرح‌های ملی جوانان با بیان اینکه ۹ برنامه فراغتی برای استان‌ها داریم اظهار کرد: این برنامه‌ها ظرف یک هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود و آنها باید هر سه ماه یکبار به ما گزارش دهند.

طلایی در پایان گفت: یکی از مواردی که در حال مطالعه روی آن هستیم کاهش هزینه‌های گذران اوقات فراغت برای جوانان است.

کد N1307597

وبگردی