آفتاب
رئیس سازمان حج و زیارت در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا،

اجرای پنج پروژه مهم برای رفاه زایران ایرانی در شهرهای مقدس عراق

اجرای پنج پروژه مهم برای رفاه زایران ایرانی در شهرهای مقدس عراق

بغداد - ایرنا - رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران از اجرای پنج پروژه مهم رفاهی و اقامتگاهی برای زایران ایرانی در شهرهای مقدس عراق خبر داد.

'سعید اوحدی' روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که این پروژه ها برای اولین بار با مشارکت بانک های ایرانی و در بعضی از این پروژه ها که سازمان حج و زیارت متولی آن است، سرمایه گذاری مشترک با طرف عراقی انجام گرفته است.
وی اضافه کرد که دو پروژه شامل هتل بین المللی 'قصر الجنان' در نجف اشرف و هتل بین المللی 'شمس کربلا' در شهر مقدس کربلای معلا برای استفاده زایران ایرانی به بهره برداری رسیده اند.
اوحدی ادامه داد که یک هتل بزرگ با ظرفیت 770 تخت تا یکسال آینده در نجف اشرف و یک هتل بین المللی در کربلا ظرف یکماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.
رئیس سازمان حج و زیارت به پروژه ساخت آشپزخانه مرکزی در نجف اشرف اشاره کرد و گفت که این طرح با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال ساخت است که امکان تامین 50 هزار پرس غذا در هر وعده را فراهم می کند.
وی حجم سرمایه گذاری در این پروژه ها را بالغ بر 350 میلیون دلار ذکر و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تامین امنیت شهرهای مقدس عراق بعد از پیروزی های اخیر نیروهای مشترک مردمی و نظامی عراق بر تروریست های داعش، بانک های ایرانی بیش از پیش برای سرمایه گذاری در این طرح ها در کشور عراق تشویق شوند.
وی با پیش بینی افزایش 100 درصدی زایران ایرانی عتبات عالیات در عراق در نیتجه توقف مناسک حج برای زئران ایرنی در سال جاری گفت: نباید اجازه داد که این افزایش ظرفیت ، بهانه ای برای فعال شدن دفاتر زیارتی غیر قانونی شود.
وی به زائران ایرانی هشدار داد که فقط از طریق دفاتر دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت عازم سفر به عتبات عالیات در کشور عراق شوند.
اوحدی در باره سفرهای کاروان های انفرادی هشدار داد و گفت: تمامی دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت تسهیلات و خدمات ویژه ای به زایران ارائه می کنند از جمله بیمه کردن و تضمین امنیت زوار ایرانی است.
وی همکاری نهادهای ذیربط عراقی را با سازمان حج و زیارت مثبت ارزیابی کرد و گفت که خوشبختانه همکاری بین دو کشور براساس تفاهم مشترک است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان حج و زیارت به منظور بررسی ظرفیت های کشور عراق برای استقبال از خیل زایران ایرانی در سال جاری، امروز پنجشنبه با 'خالد عطیه' رییس هیات عالی حج و زیارت عراق در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.
اوحدی تاکید کرد که امسال برنامه حج با توجه به کارشکنی های عربستان سعودی و نگاه تنگ سیاسی ریاض به قضیه معنوی حج، به طور کامل برای زوار ایرانی منتفی است.
خاورم *4*353*1770*1479
کد N1301758

وبگردی