آفتاب
جام ملت های اروپا؛

تیم ملی فوتبال اسپانیا با گل دیرهنگام پیکه از سد جمهوری چک گذشت

تیم ملی فوتبال اسپانیا با گل دیرهنگام پیکه از سد جمهوری چک گذشت

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال اسپانیا در نخستین دیدار خود در چارچوب جام ملت های اروپا 2016 فرانسه، با گل دقیقه 87 «پیکه» تیم منسجم و منظم جمهوری چک را شکست داد و 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، دیدار تیم های فوتبال اسپانیا و جمهوری چک در چارچوب گروه چهارم رقابت های یورو 2016 فرانسه از ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت تهران در شهر تولوز برابر یکدیگر قرار گرفتند که در پایان 90 دقیقه این شاگردان دل بوسکه بودند که شادی را برای سرخ پوشان اسپانیایی به ارمغان آوردند.
اولین موقعیت حساس این دیدار در دقیقه 16 برای تیم اسپانیا حاصل شد و ارسال «خوان فران» از سمت راست دروازه جمهوری چک با ضربه دقیق «موراتا» همراه شد ولی این پتر چک بود که مانع از گشوده شدن دروازه خود و تیم جمهوری چک شد.
اسپانیا که در دقایق میانی نیمه اول صاحب توپ و میدان بود در دقیقه 30 بار دیگر می توانست از سوی موراتا صاحب گل شود اما واکنش عالی و خیره کننده پتر چک بار دیگر مانع از فروریختن دروازه تیمش شد.
تیم اسپانیا در دقایق باقی مانده تا پایان نیمه اول صاحب چند موقعیت دیگر شد اما نتوانست از سد دفاع چند لایه، منظم و هماهنگ جمهوری چک و همچنین پتر چک دروازه بان این تیم بگذرد و بازی با نتیجه بدون گل پایان یافت.
با شروع نیمه دوم بر دامنه حملات اسپانیا که قصد داشت این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد، افزوده شد. اولین موقعیت عالی برای این تیم تنها دو دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم حاصل شد ولی ضربه سرخیو راموس از درون محوطه شش قدم به مدافعان پر تعداد جمهوری چک اصابت کرد و راهی کرنر شد.
شاید بهترین موقعیت این دیدار در دقیقه 70 برای اسپانیا بدست آمد، اما «جوردی آلبا» که با پاس عالی داوید سیلوا در موقعیت تک به تک با پتر چک قرار گرفته بود، نتوانست از این موقعیت بهره برده و اولین گل این دیدار را به ثمر برساند.
در دقیقه 80 بار دیگر و با یک و دوی زیبای مهاجمان اسپانیا، آدوریس که جایگزین موراتا در نیمه دوم شده بود، می توانست دروازه حریف را باز کند، اما این موقعیت نیز حاصلی برای شاگردان دل بوسکه به همراه نداشت.
در دقیقه 87 بازی و در حالی که بسیاری از هواداران اسپانیایی از پیروزی تیم شان در این دیدار ناامید شده بودند، سانتر اینیستا از سمت راست دروازه جمهوری چک از سوی پیکه با یک ضربه سر محکم، دروازه پتر چک را گشود تا این تیم برنده این دیدار باشد.
در دقایق تلف شده موقعیت مناسبی نصیب تیم جمهوری چک شد اما واکنش «دخیا» مانع از فروپاشی دروازه تیم اسپانیا شد.
وینسنته دل بوسکه سرمربی سرخ پوشان اسپانیا تیم خود را با ترکیب دخیا، خوان فران، جرارد پیکه، سرخیو راموس، جوردی آلبا، سرجیو بوسکتس، داوید سیلوا، فابرگاس، اینیستا، نولیتو، موراتا(62؛ آدوریس) به میدان فرستاده بود.
در سوی دیگر میدان نیز پاول وربا سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری چک، پتر چک، کادربک، سیووک، هیبنیک، لیمبرسکی، پلاسیل، داریدا، گبره سلاسی، روسیچکی، کرچی، نسید را راهی میدان کرده بود.
در دیگر دیدار این گروه روز گذشته تیم کرواسی موفق شد ترکیه را شکست داده و 3 امتیاز این دیدار را بدست بیاورد.
ورزشی**9129**1379
کد N1297292

وبگردی