آفتاب

یوفا انگلیس و روسیه را تهدید به اخراج از جام ملت های اروپا کرد

یوفا انگلیس و روسیه را تهدید به اخراج از جام ملت های اروپا کرد

تهران - ایرنا - اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با صدور بیانیه ای هشدار آمیز خطاب به فدراسیون‌های فوتبال روسیه و انگلستان تهدید کرد که اگر خشونت و اوباشی‌گری هواداران این تیم ها ادامه یابد، امکان دارد که تیم های ملی فوتبال روسیه و انگلیس از جام ملت های اروپا اخراج کند.

به گزارش ایرنا از یورو اسپرت، اتحادیه فوتبال اروپا از فدراسیون فوتبال روسیه و انگلیس درخواست کرده که هواداران خود را به «رفتار مسئولانه و محترمانه» دعوت کنند.
این اتحادیه همچنین از تلاش های دولت و پلیس فرانسه برای تامین امنیت مسابقات جام ملت های اروپا حمایت کرده است.
دیدار تیم های فوتبال روسیه و انگلیس از گروه دوم جام ملت های اروپا شب گذشته با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید. هواداران این دو تیم قبل و پس از دیدار در شهر مارسی، محل برگزاری این مسابقه و همچنین چند شهر دیگر فرانسه با یکدیگر درگیر شدند.
پس از درگیری‌های دیروز در مارسی، که قبل، در حین و بعد از مسابقه انگلیس و روسیه اتفاق افتاد، کمیته اجرایی یوفا تشکیل جلسه داد و «انزجار» خود را از این حوادث اعلام کرد.
در بخشی از بیانیه هشدار آمیز یوفا آمده است: رفتارهای غیرقابل قبول این به اصطلاح هواداران تیم‌های ملی فوتبال روسیه و انگلستان جایی در فوتبال ندارد.
بعد از آنکه روسیه در آخرین دقیقه مسابقه گل مساوی را به انگلیس زد، گروهی از هواداران روسیه به سمت تماشاگران طرفدار انگلیس هجوم بردند که باعث فرار تماشاگران انگلیسی و هرج و مرج هنگام خروج از ورزشگاه شد.
در عین حال اتحادیه فوتبال اروپا پذیرفته است که در جداسازی هواداران تیم های روسیه و انگلیس در ورزشگاه اشکالاتی وجود داشته و قول داده است که امنیت داخل ورزشگاه‌ها را تقویت کند. همچنین یوفا اعلام کرده است که هواداران روسی، آغازگر درگیری ها بوده اند.
طرفداران فوتبال انگلیس، از دو روز پیش از اولین مسابقه تیمشان در روز شنبه (یک روز پیش از شروع مسابقات) با پلیس فرانسه درگیر شده بودند و پلیس ضد شورش برای مهار خشونت‌ها مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شده بود.
ورزشی**9129**1210**1379
کد N1295525

وبگردی