آفتاب

افزایش بی سابقه اقدامات امنیتی در آستانه برگزاری مسابقات یورو 2016

افزایش بی سابقه اقدامات امنیتی در آستانه برگزاری مسابقات یورو 2016

تهران-ایرنا- پلیس فرانسه و انگلیس در آستانه مسابقات جام ملت های اروپا (یورو 2016) و در بحبوحه هشدارها درباره انجام حملاتی از سوی گروه تروریستی داعش، به طرز بی سابقه ای اقدامات امنیتی را افزایش داده اند.

به گزارش روزنامه «ایوینینگ استاندارد» چاپ لندن، نیروهای پلیس و سازمان های امنیتی از جمله اسکاتلند یارد به دنبال هشدار تروریست های وابسته به گروه داعش درباره احتمال انجام حملات در زمان برگزاری این مسابقات در فرانسه، در وضعیت هشدار بسر می برند.
نگرانی فزاینده ای وجود دارد که گروه های افراطی و تروریست ها همزمان با برگزاری مسابقات، محل تجمع هواداران در مراکز اصلی شهر پاریس را هدف قرار دهند.
فرانسه از زمان حملات تروریستی نوامبر گذشته (آبان 94) در وضعیت فوق العاده بسر می برد و هزاران نفر از نیروهای ارتش این کشور با پیوستن به پلیس به دنبال حفظ امنیت در خیابان ها هستند.
همه هواداران شرکت کننده در مسابقات جام ملت های اروپا بازرسی بدنی خواهند شد و توسط صدها نفر از مقامات و گارد امنیتی در استادیوم ها و محل حضور تماشاچیان مورد پرسش قرار خواهند گرفت.
کشتی های گشت زنی نیروی دریایی فرانسه خطوط ساحلی این کشور را برای مقابله با حملات احتمالی دریایی تحت نظر خواهند داشت و پرتابگر های قابل انتقال زمین به هوا در مراکز کلیدی مستقر شده اند.
هشدارهای تروریستی در حالی مطرح شده است که یک تبعه فرانسوی با مقادیر هنگفتی سلاح در اوکراین بازداشت شد ومظنون به برنامه ریزی برای انجام حملات در جریان مسابقات یورو 2016 است.
احتمال حمله به شهر مارسی، محل برگزاری بازی تیم ملی فوتبال انگلیس با روسیه در روز یکشنبه، به دنبال افشای اطلاعاتی از یارانه توقیف شده صلاح عبدالسلام مطرح شد. عبدالسلام تنها تروریستی است که از حملات تروریستی پاریس جان سالم بدر برد و اکنون در زندانی در پاریس بسر می برد. وی تایید کرده که داعش به دنبال آغاز دور جدیدی از حملات است.
نیروهای ویژه پلیس انگلیس نیز با حضور در فرانسه به دنبال جلوگیری از تلاش آشوب طلبان فوتبال برای ایجاد اختلال در این مسابقات هستند.
«لوران نونه» رئیس پلیس شهر مارسی فرانسه گفت بازی سه شیرها (تیم فوتبال انگلیس) به ویژه با «خطر بالای» (حملات تروریستی) مواجه است.
فرانسه در 13 نوامبر (22 آبان) گذشته برای نخستین بار در تاریخ خود هدف حمله های انتحاری قرار گرفت. در این حمله ها که گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
مرحله نهایی مسابقات یورو 2016 در روزهای 10 ژوئن تا 10 ژوئیه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.
اروپام**9158**1572
کد N1286595

وبگردی