آفتاب

اراده سیاسی ایران و پرتغال بر گسترش روابط اقتصادی است

اراده سیاسی ایران و پرتغال بر گسترش روابط اقتصادی است

استاندار تهران در دیدار با معاون وزیر امور خارجه پرتغال و هیات اقتصادی همراه اراده سیاسی دو کشور را بر گسترش روابط اقتصادی دانست و گفت: تهران به عنوان یک کلانشهر با جمعیتی حدود ۱۴ میلیون نفر زمینه ی همکاری های اقتصادی زیادی با کشور پرتغال دارد.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در دیدار با جرج کوشتا الیویرا معاون وزیر امور خارجه پرتغال و هیات همراه که با حضور سفیر این کشور در ایران برگزار شد افزود: تهران به دلیل وجود سرمایه های انسانی، اقتصادی و گردشگری ظرفیت های گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد.

وی تصریح کرد: نوسازی و بازسازی صنایع، ایجاد شهرک صنعتی فناوری های پیشرفته(های تک) با مزایای منطقه ویژه اقتصادی، ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و بازیافت زباله از جمله حوزه های قابل توجه استان تهران برای سرمایه گذاری است.

هاشمی با بیان اینکه می توانیم در زمینه های ذکرشده به طور مشترک سرمایه گذاری انجام دهیم خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب منابع بخش خصوصی و سرمایه گذاری در استان تهران وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران به تنوع بسیار عالی آب و هوایی و جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هردو کشور از ظرفیت های گردشگری مناسبی برخوردارند زمینه های زیادی برای همکاری در این بخش بین تهران و لیسبون وجود دارد.

وی بر لزوم وجود روابط اقتصادی به منظور تحکیم روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد و افزود: ایران و پرتغال ظرفیت های زیادی در بخش اقتصادی برای همکاری و سرمایه گذاری دارند که تحقق آنها نیازمند فراهم شدن زمینه فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی دو کشور است و جناب اقای سفیر برای برقراری ارتباط با استانداری تهران و رفع موانع این همکاری های دوجانبه محدودیتی نخواهند داشت و امیدوارم مشکلات را به ما گزارش کنند تا شخصا برای رفع انها پیگیری لازم را انجام دهم.

معاون وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این دیدار با اشاره به علاقه زیاد مردم و شرکت های پرتغالی برای گسترش روابط تهران و لیسبون گفت: تمدن کهن ایران از جمله مهمترین زمینه های گسترش روابط دوجانبه است و فعالان اقتصادی همراه من در این سفر پس از اشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در ایران با خشنودی تهران را ترک کردند .

وی با بیان اینکه روابط ایران و پرتغال در طول تاریخ مشکلی نداشته یادآور شد: اکنون نیز روابط بین مردم و بخش خصوصی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد که باید گسترش یابد.

الیویرا با اشاره به پیشنهاد کشورش برای ایجاد خط مستقیم پروازی بین لیسبون و تهران خاطر نشان کرد: مردم پرتغال بسیار علاقه مند هستند تا با تاریخ و فرهنگ مردم ایران هرچه بیشتر آشنا بشود و صنعت گردشگری یکی از فرصت هایی خوب سرمایه گزاری بین دو کشور است .

وی تصریح کرد : در زمینه های مختلف همچون علمی و کشاورزی و صنعتی فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در ایران موجود است که هیات های تجاری با یاد داشت تفاهم نامه های مشترک می توانند به پیشبرد این فرصت ها کمک شایانی انجام دهند .

معاون وزیر امور خارجه پرتغال در پایان خاطر نشان کرد : پرتغال قصد دارد بخش سازمان های توسعه صادرات خود را با طرف ایرانی گسترش داده و سطح روابط بین دوکشور را از نظر اقتصادی بالا ببرد تا هیات های اقتصادی به راحتی به فعالیت خود ادامه دهند .

کد N1279043

وبگردی