آفتاب

هاموند: با وجود طولانی شدن مذاکرات یمن باید به آن خوشبین بود

هاموند: با وجود طولانی شدن مذاکرات یمن باید به آن خوشبین بود

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی اعلام کرد که با وجود طولانی شدن مذاکرات یمن باید به آن خوشبین بود و علت این موضوع را پیشرفت مذاکرات دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس با «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دیدار کرد.

بر اساس این گزارش هاموند در سخنانی طرف های یمنی حاضر در مذاکرات صلح یمن را بر عهده گرفتن مسئولیت خود برای رسیدن به راهکاری مسالمت آمیز به منظور نجات یمن از فروپاشی اقتصادی و جنگ در این کشور دعوت کرد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین تاکید کرد که با وجود طولانی شدن مذاکرات، باید به آن خوشبین بود؛ زیرا شاهد پیشرفت بوده است.

وی در ادامه گفت: وجود اختلافات میان طرف ها طبیعی است اما آنچه حائز اهمیت است، توجه به حصول راهکاری برای پایان دادن به بحران یمن است.

هاموند در ادامه تاکید کرد که جامعه بین المللی بر حمایت از مذاکرات صلح یمن از طریق گروه های مربوط تاکید دارد تا بدین صورت راهکاری جامع حاصل شود که منافع مردم یمن در آن بر منافع دیگر گروه ها غلبه یابد.

وزیر خارجه انگلیس در پایان از نقش مثبت کویت و شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر این کشور نیز تقدیر کرد و گفت: در صورتی که پس از توقف مذاکرات، امیر کویت برای ازسرگیری آن مداخله نمی کرد، جنگ در یمن به طول می انجامید.

کد N1276557

وبگردی