آفتاب

10 واحد عطاری در اراک مهر و موم شد

10 واحد عطاری در اراک مهر و موم شد

اراک - ایرنا - دادستان عمومی وانقلاب اراک گفت: 10 واحد عطاری متخلف در اراک به علت نگهداری و فروش داروهای غیرمجاز از قبیل شربت ترک اعتیاد متادون مهر و موم شدند و پیگیری تخلف آن ها در مراجع قضایی آغاز شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، فرشید محمد حسینی طاهری افزود: این واحدهای متخلف در جریان بازرسی از 61 عطاری فعال شهر اراک شناسایی شده اند.
وی کفت: گزارش هایی مبنی بر فروش مشتقات مواد مخدر از قبیل شربت ترک اعتیاد، متادون در عطاری های شهر اراک دریافت شد که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق شهروندی با تشکیل یک تیم عملیاتی و حضور نمایندگان تام الاختیار دادستانی، پلیس اماکن عمومی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه و اصناف و دانشگاه علوم پزشکی بازرسی ضربتی از این اماکن در دستور کار قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب اراک بیان کرد: تیم یاد شده فروشگاه های فعال مجاز و غیرمجاز عطاری در اراک را رصد کرد که 10 واحد متخلف بودند.
وی بیان کرد: بر اساس اعلام اتحادیه خواروبار و لبنیات اراک، 150 واحد صنفی عطاری در این شهر مجوز فعالیت دارند که در مرحله نخست از 61 عطاری فعال بازرسی شد.
طاهری اظهارکرد: دو واحد عطاری نیز به علت نداشتن جواز قانونی کسب مهر و موم شدند و باید برای ادامه فعالیت مراحل دریافت مجوز از اتحادیه را طی کنند.
دادستان عمومی و انقلاب اراک افزود: در این راستا پنج نفر به علت فروش داروهای غیر مجاز دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شده در صورت بروز هر گونه تخلف در عطاری ها، مراتب تخلف به غیر از مراجع ذیربط به این دادستانی نیز اعلام شود.
6066/6013/
کد N1272179

وبگردی