آفتاب

امام جمعه کرمانشاه: دولت و ملت برای پیاده کردن اسلام در کشور باید تلاش کنند

امام جمعه کرمانشاه: دولت و ملت برای پیاده کردن اسلام در کشور باید تلاش کنند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: برای پیاده کردن اسلام ناب محمدی در کشور باید دولت و ملت دست در دست یکدیگر دهند و در پیاده کردن احکام خدا سستی نکنند و نباید از حرف های دشمنان کوچکترین نگرانی و ترسی به خود راه دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی تنها محدود به ایران نیست و باید به تمام جهان صادر شود.
وی اظهار کرد: امام راحل بارها فرمودند که نگرانی من از این است که نکند در پیاده کردن اسلام ناب سستی شود و همه ما باید به این توصیه امام راحل توجه کرده و در پیاده کردن اسلام ناب از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
آیت الله علما تصریح کرد: دنیا همانند یک دانشگاه قدیمی است که باید از تجارب پیشینیان استفاده کرد و به این درک رسید که فانی است و قابل اطمینان نخواهد بود.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبری از ایستادگی، مقاومت و تبعیت نکردن از دشمن به عنوان جهاد کبیر یاد کردند و باید همواره از نفوذ فرهنگی و اعتقادی دشمن در مراکز علمی و ادارات هوشیار بود.
آیت الله علما در ادامه با تاکید براینکه غفلت از معاد و وجود جهان دیگر، غفلت کشنده ای است ادامه داد: براساس آیات قرآنی انسان هایی که به قیامت اعتقاد ندارند از آیات ما غافلند.
وی از اعتقاد به معاد و برگشت اعمال در جهانی دیگر به عنوان دو اصل تربیتی یاد کرد و افزود: برای انسان بندگی پروردگار باید مقدم بر هر کار دیگری باشد.
آیت الله علما از هفتم خرداد ماه به عنوان روز بهداشت یاد کرد و گفت: آنچه که مهم است عمل و تذکر به رعایت بهداشت است چرا که جوانان سرمایه اصلی مملکت هستند و باید با احساس مسئولیت آنان را از خطرات دخانیات، قلیان و سیگار آگاه کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: ورود به این ماه باید به عنوان عیدی بزرگ در بین ملت ایران قلمداد شود و توصیه می کنم که مساجد و سازمان ها با نوشتن پیام های تبریک بر روی پارچه و بنر ورود ماه رمضان را بیش از گذشته گرامی بدارند.
وی از 12 خرداد ماه به عنوان سالروز وفات حجت الاسلام ابوترابی یاد کرد و افزود: وی از آغاز طلبگی تا به هنگام وفات در خدمت اسلام بود و در دوران اسارت نزدیک به 60 هزار اسیر را رهبری کرد و به آنان آموزه های دینی و اخلاقی آموخت.
آیت الله علما با اشاره به سخنرانی امام راحل در مدرسه فیضیه در 13 خرداد ماه 42 سال اظهار کرد: در چنین روزی امام خمینی (ره) در سخنرانی تاریخی مدرسه فیضیه فرمودند'آقای شاه دستور می دهم تا از مملکت بیرونت کنند' این در حالی است که تا آن زمان هیچ شخصیتی نتوانسته بود چنین با شهامت در برابر رژیم ایستادگی کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید براینکه وظیفه ما تبیین ارزش هاست اظهار کرد: باید شعارهای انقلاب و نظرات اصولی امام راحل حفظ شود و در راستای اقتدار روزافزون کشور تلاش شود.
7460/8066/1772
کد N1270701

وبگردی