آفتاب

عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران:آزادی اقلیت های دینی در ایران بی نظیر است

عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران:آزادی اقلیت های دینی در ایران بی نظیر است

قم - ایرنا- عضو شورای خلیفه گری ارامنه تهران گفت: اقلیت های دینی در ایران آزادی بالایی دارند و در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران با اقلیت های دینی اینگونه تعامل ندارند.

'مسروپ طوسیان' روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیت امام خمینی(ره)در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: ما ارامنه دو نماینده در مجلس شورای اسلامی داریم و این آزادی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
وی ادامه داد: در کشوری مانند کانادا، کلیساها حق به صدا درآوردن ناقوس را ندارند ولی در ایران به صدا درمی آید.
مسروپ طوسیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در خارج از کشور تبلیغات زیادی ضد جمهوری اسلامی از جمله محدودیت های دینی و مذهبی صورت می گیرد که صحت ندارد.
وی اضافه کرد: کسانی که از خارج به ایران می آیند ابتدا با دید منفی وارد می شوند ولی وقتی با حضور خود در داخل وضعیت را از نزدیک لمس می کنند، متوجه خواهند شد که تبلیغات دشمنان بی اساس بوده و نگاه مثبت پیدا می کنند.
وی همچنین با اشاره به حضور خود در بیت امام خمینی (ره)در قم نیز گفت: شنیده بودم که امام راحل زندگی بسیار ساده ای داشتند ولی امروز با مشاهده خانه ساده ایشان، تحت تاثیر قرار گرفتم.
وی ادامه داد: برای من جالب است که انقلاب و خیزش امام خمینی(ره) درسال 1357 که همه ملت ایران را بسیج کردند، تنها مربوط به ایران نبود بلکه ایشان کل دنیا را متحول نمودند.
مسروپ طوسیان خاطرنشان کرد: امروز جنبش های پاک و مردمی به تبعیت از انقلاب اسلامی در آمریکای جنوبی شکل گرفته که در تداوم همان روحیه انقلابی است.
وی با بیان خدمات ارامنه به انقلاب اسلامی گفت: ارامنه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات زیادی را ارائه داده و صدها شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب کردند؛ در طول هشت سال دفاع مقدس، ارامنه نیز راهی جبهه ها شده و خدمات مناسبی به میهن و کشور اسلامی ایران کردند.
بیش از 170 نفر از اقلیت های دینی شامل کلیمیان، زرتشتیان، ارامنه و آشوریان تهران امروز با سفر به شهر مقدس قم از بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در قم دیدن کردند.
7401/ 6133/ 6037
کد N1269740

وبگردی