آفتاب

پیری جمعیت در اندونزی/بانک جهانی خواستار اصلاح نظام بازنشستگی شد

پیری جمعیت در اندونزی/بانک جهانی خواستار اصلاح نظام بازنشستگی شد

کوالالامپور – ایرنا – بانک جهانی در هشداری از اندونزی خواست پیش از اینکه ساختار جمعیتی این کشور به دوره پیری برسد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان را اصلاح کند.

به گزارش ایرنا، 'فیلیپ اوکیفی' اقتصاددان ارشد بانک جهانی پس از دریافت گزارش وضعیت جمعیتی شرق آسیا و اقیانوس آرام روز سه شنبه اعلام کرد که اندونزی برای اصلاح نظام پراخت حقوق بازنشستگان خود همچنان وقت دارد.
به گفته وی، تنها درصد بسیاری پایینی از جمعیت اندونزی بخشی از درآمد خود را برای دوران بازنشستگی پس انداز کرده اند.
وی با اشاره به برخی کشورها که بخشی از حقوق کارکنان را برای دوره بازنشستگی در نظر گرفته اند، به ویژه افراد بالای 65 سال، آن را حمایتی برای هزینه های اقتصادی افراد سالمند عنوان کرد.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، این مقام ارشد بانک جهانی همچنین گفت که اگر نظام پرداخت حقوق بازنشستگی اندونزی با توجه به ساختار جمعیتی اصلاح نشود، در آینده دولت بخش قابل توجهی از بودجه را صرف حمایت از سالمندان به ویژه سلامت این گروه می کند.
وی با ذکر مثالی از کشورهای تایلند، ویتنام و مغولستان، اعلام کرد که این کشورها نظام کارآمدی در خصوص پرداخت بازنشستگی ها طرح ریزی کرده اند که در آن کارگران بخش های غیررسمی نیز تحت پوشش قرار دارند.
'اوکیفی' افزود: اندونزی در حال حاضر طرحی برای پرداخت حقوق بازنشستگی کارگران بخش های غیررسمی ندارد و تنها راه موجود برای کمک به این قشر از طریق یارانه و مشوق های مالی است.
وی با ناکارآمد خواندن نظام پرداخت حقوق در اندونزی، گفت که نظامی حقوقی رده های بالای سنی به این معنی است که اگر یک کارمند برای سالیان بیشتری کار کند، حقوق بیشتری نیز دریافت خواهد کرد، در حالی این نوع نظام پرداخت با توجه به اینکه بهره وری با افزایش سن کاهش می یابد، نادرست است.
به گفته این اقتصاددان ارشد بانک جهانی، پرداخت پاداش زیاد به کارمندان سالمند دیگر یک دیدگاه سودآور نیست.
وی با اشاره به کاهش 10 درصدی حقوق پس از 55 سالگی در کره جنوبی، گفت که انجام کار باید در عمر مفید کاری صورت گیرد و در یک رده سنی مشخصی انجام کار باید متوقف شود. این فرایند شامل سه مرحله دانشگاه، کار سخت و سپس بازنشستگی است.
آساق**241**1611
کد N1266207

وبگردی