آفتاب

میزان درآمد نیوشا ضیغمی از فروش فیلمهای معروفش

میزان درآمد نیوشا ضیغمی از فروش فیلمهای معروفش

نیوشا ضیغمی در جذب مخاطب و فروش را به شدت بهبود بخشیدند و حدود 10 میلیارد تومان فروش و بیش از هفت میلیون نفر از مخاطبان آثار

موفق در نقش مکمل، ناکام در نقش یک


چند بدشانسی پیاپی در ابتدای کار نیوشا ضیغمی باعث شد وقتی فیلم «اخراجی ه» با بازی او اکران شد، بسیاری او را یک بازیگر تازه کار بدانند. این فیلم و قسمت دومش علی رغم این که برای نیوشا ضیغمی تجربه سختی در بازیگری نبودند اما آمار او در جذب مخاطب و فروش را به شدت بهبود بخشیدند و حدود 10 میلیارد تومان فروش و بیش از هفت میلیون نفر از مخاطبان آثار او متعلق به این دو فیلم هستند. نیوشا ضیغمی اما دو سال قبل، کارش را در سینما آغاز کرد. ضیغمی سال 85 در «تردست» و «شوریده» محمدعلی سجادی بازی کرد اما هر دو فیلم برای اکران به مشکل خوردند و به نمایش درنیامدند.


آنالیز گیشه و تعداد مخاطب فیلم های نیوشا ضیغمی| مجموع فروش: 20,075,884,000 | مجموع مخاطب: 12,778,000




دو فیلمی که اگر در زمان خودشان اکران می شدند هم نیوشا ضیغمی زودتر وارد جریان حرفه ای سینما می شد و هم آمار فروش و مخاطب بسیار بهتری پیدا می کردند. این دو فیلم اما در فصل های مرده اکران در سال 88 به نمایش درآمدند و هر دوی آن ها خوردند.


تقدیر این بود که شروع نیوشا ضیغمی در سینما با سه فیلم پرمخاطب و با نقش های مکمل شکل بگیرد. بعد از «اخراجی ه»، «پارک وی» 900 هزار مخاطب داشت و «توفیق اجباری» که یک میلیون و 800 هزار مخاطب به سالن های سینما آورد. این حجم عظیم مخاطب در ابتدای کار، نیوشا ضیغمی را به عنوان نقش مکمل مؤثر در سینما شناختند و تغییر این باور هنوز برای او ممکن نشده.




قدم بعدی او بازی در نقش های اصلی بود که توفیقی برایش نداشت و «حس پنهان»، «گناه من»، «قرنطینه» و «تافی» روی هم به 700 هزار مخاطب هم نرسیدند. این مسیر هیچ گاه تغییر نکرد و نیوشا ضیغمی تا امروز هم نتوانسته یک نقش اول پول ساز برای سینمای ایران باشد و حتی در مواردی مانند «گشت ارشاد» یا «دموکراسی تو روز روشن» که نسبت به فیلم های اخیرش رشد مخاطب داشته اند هم به عنوان نقش مکمل حضور داشته است.


شاید اگر شروع کار نیوشا ضیغمی در گیشه سینمای ایران با فیلمی مثل «تردست» به عنوان یک جوان اول بود، شاید این بازیگر امروز می توانست یک نقش یک پول ساز باشد. فعلا اما گیشه از او نقش های مکمل تأثیر گذار می خواهد.

 
کد N1263655

وبگردی