آفتاب

نخستین مرکز جنبش نوآوران نظام سلامت کشور در آبادان به بهره برداری رسید

نخستین مرکز جنبش نوآوران نظام سلامت کشور در آبادان به بهره برداری رسید

آبادان - ایرنا - نخستین مرکز جنبش نوآوران نظام سلامت کشور روز شنبه در آیینی با حضور امام جمعه، رئیس دانشکده علوم پزشکی و جمعی از مسئولان محلی شهرستان آبادان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آیین گفت:این مرکز نخستین مرکز عملیاتی تخصصی جنبش نرم افزاری در حوزه سلامت کشور است که تلاش می کنیم از تمامی ظرفیت و توان IT در ارتقای سلامت کشور بهره گرفته شود.
علیرضا آموزنده افزود: این مرکز ادامه روند کاری رقابت برنامه‌نویسی نرم‌افزار تلفن همراه حوزه سلامت و کمک به این حوزه با استفاده از فناوری نوین در عرصه نرم افزار است.
وی اظهارکرد:این مرکز شامل دفتر مرکزی، مرکز ایده پردازی در حوزه سلامت، بخش طراحی و برنامه نویسی و ارزیابی نرم افزارهای تولیدی است.
آموزنده گفت:در این مرکز سعی می شود از بهترین برنامه نویسان IT و برنامه نویسی رایانه ای در راستای ارتقای شاخص های سلامت کشور بهره گرفت.
وی اظهارکرد: با تشکیل این جنبش نرم افزاری، آبادان به قطب علمی فنآوری سلامت کشور تبدیل شده و علاوه بر تهیه نرم افزارهای مختلف در زمینه سلامت، در راستای بومی سازی نرم افزارهای سلامت خارج کشور و صدور علم گام برداشته می شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:در این مرکز چالش های سلامت کشور در حوزه های بهداشتی و درمانی مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با آن نرم افزار طراحی و تهیه می شود.
وی افزود: برای راه اندازی این مرکز هزینه خاصی صورت نگرفته و همه امکانات این مرکز از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان تهیه شده است.
امام جمعه آبادن نیز در این آیین گفت:نگاه ما به آبادان، نگاهی منطقه‌ای و شهرستانی نیست و این شهر می‌تواند با توسعه گردشگری سلامت به منبع درآمد ارزی تبدیل شود.
حجت الاسلام علی ابراهمی پور افزود:بیماران کشورهای همسایه با عبور از آبادان در سایر استان ها درمان می شوند که می توان با ارتقای شاخص های درمانی آنها را در این شهرستان مداوا کرد.
وی گفت: هنوز در حوزه سلامت برای رسیدن به ایده‌آل راه درازی در پیش است ولی به نسبت گذشته فعالیت های چشمگیری در حوزه سلامت در آبادان انجام شده است.
3015/6125 / 6037
کد N1261678

وبگردی