آفتاب

سازمان بهزیستی کشور به تمام گروه های سنی آموزش مربوط به فضای مجازی ارائه می دهد

سازمان بهزیستی کشور به تمام گروه های سنی آموزش مربوط به فضای مجازی ارائه می دهد

اهواز - ایرنا- معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور برنامه ای در دست دارد که بر اساس آن آموزش های لازم مربوط به فضای مجازی به تمامی گروه های سنی ارائه می شود.

به گزارش ایرنا شیرین احمدنیا سه شنبه در همایش جرائم فضای مجازی در محل سرسرای اداری آموزش و پرورش خوزستان در اهواز بیان کرد: اگر آموزش های سالم در مورد فضای مجازی داده شود می توان از ظرفیت فضای مجازی بهتر از این نیز استفاده کرد.
وی گفت: با استفاده از این آموزش ها می توان به تمامی گروه های سنی آموزش داد که چگونه برای ارتقای سطح دانش خود از فضای مجازی استفاده کنند.
احمدنیا گفت: فاصله بین نسلی برای استفاده از فضای مجازی وجود دارد که باید برای استفاده مناسب جوانان از فضای مجازی و دریافت اطلاعات هرچه بیشتر پدران و مادران از این فضا، فاصله سنی را کاهش داد که این کار باعث می شود تا اولیا مواظب فرزندان خود باشند.
وی با بیان اینکه حضور در فضای مجازی به تنهایی تهدید نیست و ظرفیت های جدید و مثبت هم در فضای مجازی وجود دارد اظهارکرد: تهدیدهای فضای مجازی به عنوان آسیب های نوپدید هستند که می تواند برای خانواده بسیار خطر آفرین باشد.
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این همایش گفت: فضای مجازی یک فضای آموزشی و پرورشی است که بسیار جذاب است و در عین حال استفاده ناصحیح از آن می تواند دانش آموزان را از تحصیل و خانواده دور کند.
محمود معزی بیان کرد: این فضا می تواند فرصت و تهدید باشد ؛ اعتقاد بر این نیست که صورت مساله پاک شود بلکه باید راه درست استفاده از این فضا و مراقبت در برابر خطرات فضای مجازی را آموخت.
وی گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی از وظایف آموزش و پرورش است و معلمان می توانند در نحوه استفاده درست دانش آموزان از این فضا بسیار نقش داشته باشند.
7158/ 6037
کد N1255780

وبگردی