آفتاب
سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد:

استفاده از بیمه جامع مسئولیت مدنی شهرداری ها برای جبران خسارتهای احتمالی

استفاده از بیمه جامع مسئولیت مدنی شهرداری ها برای جبران خسارتهای احتمالی

تهران - ایرنا - سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بر استفاده از بیمه جامع مسئولیت مدنی شهرداری ها در جبران غرامت و خسارت های احتمالی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، سرپرست دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات این سازمان با اشاره به وجود خطرات و آسیب هایی که شهروندان را در سطح شهر و معابر تهدید می کند، بر رعایت موارد قانونی در این زمینه از سوی شهرداری ها و استفاده از «بیمه جامع مسئولیت مدنی شهرداری ها» به عنوان راهکار موثر در جبران غرامت و خسارت های احتمالی در این خصوص تاکید کرد.
علی ایرانشاهی افزود: در قوانین و مقررات مرتبط با عملکرد شهرداری ها، تکالیف و وظایفی بر عهده آنها در خصوص رسیدگی به وضعیت عمرانی و خدماتی شهرها در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از آسیب و بروز خطرات برای شهروندان نهاده شده است.
وی ادامه داد: در بند 14 از ماده 55 قانون شهرداری ها آمده است که اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم(توسط شهرداری) برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه ها و اماکن عمومی و دالان های عمومی و خصوصی و پر کردن و پوشاندن چاه ها و چاله های واقع در معابر که موجب خطر برای عابرین است.
ایرانشاهی گفت: همچنین در تبصره ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 بر تکلیف شهرداری ها در مشخص کردن محل های عبور عابران پیاده در کلیه معابر برون شهری و درون شهری با هماهنگی راهنمایی و رانندگی و بوسیله نصب علائم و تجهیزات تاکید شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته و گزارش های رسیده، که نمونه هایی از این موارد در روزهای اخیر در رسانه ها انعکاس گسترده ای داشته، برخی از شهرداری ها در این خصوص اهتمام لازم و کافی را نداشته که باعث بروز حادثه و در پی آن احضار مسئولین شهرداری ها به مراجع قضایی به دلیل سهل انگاری شده است.
ایرانشاهی ضمن تاکید بر استفاده از بیمه جامع مسئولیت مدنی شهرداری ها به عنوان راهکار موثر در جبران غرامت و خسارت های احتمالی در این زمینه گفت: این موضوع را طی مکاتبه ای با معاونت های عمرانی استانداری ها مطرح کرده ایم و از آنها خواسته شده که با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، مراتب را به شهرداری های تابعه ابلاغ و نظارت های لازم را در اجرای قوانین و این مقررات به عمل آورند.
اجتمام ** 2181 ** 1071
کد N1253670

وبگردی