آفتاب
منتخب شهرستان های قاینات و زیرکوه:

مسایل اقتصادی و بهبود سطح زندگانی مردم از اولویت های مجلس دهم است

مسایل اقتصادی و بهبود سطح زندگانی مردم از اولویت های مجلس دهم است

بیرجند - ایرنا - منتخب مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند شرایط کنونی جامعه اولویت های مجلس را مشخص می کند، اما مسایل اقتصادی و بهبود سطح زندگانی مردم جزو اولین رویکردهای نمایندگان در این دوره خواهد بود.

فرهاد فلاحتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و الزام دولت برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی، گویای اوضاع اقتصادی، مسائل معیشتی، بیکاری و رکود بازار داخلی است که مجلس دهم باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد.
به گفته وی تصویب قوانین جدید، اصلاح و حذف برخی از قوانین قبلی از مهم ترین مشخصه های حرکتی در این زمینه خواهد بود که کمک شایانی به روند توسعه و پیشرفت کشور خواهد کرد.
فلاحتی ادامه داد: آنچه در عرصه سیاسی پیش رو داریم ،دشمنی های استکبار جهانی و در صدر آن ایالات متحده آمریکاست که بعد از امضای توافق نامه هسته ای ( برجام ) بسیار محرز و روشن شده است .
وی ادامه داد: قطعا مجلس آینده با اقتدار و روحیه انقلابی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و هم پیمانانش خواهد ایستاد و با برنامه ریزی های متقن و محکم برای خنثی سازی اهداف شوم رژیم صهیونیستی و آمریکا گام های مستحکمی را بر خواهد داشت.
وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدهای مکرر رهبری در حوزه فرهنگی، الزامی که برای صیانت از دستاوردهای نظام و ارزش های انقلاب اسلامی وجود دارد، مطمئنا نیاز به پیگیری برنامه های فرهنگی دوره های قبلی با توجه به اصلاح ساختار های فرهنگی و انسجام بخشی به مسائل فرهنگی خاص در جامعه خواهد بود.
وی تاکید کرد: مجلس با رویکرد تعاملی و کمک به نهادهای فرهنگی زمینه مناسبی را برای فعالیت در این عرصه فراهم خواهد کرد.
منتخب مردم قاینات و زیرکوه یادآور شد: آنچه در حوزه روابط بین الملل حائز اهمیت است روابط ایران با کشورهای منطقه و اروپایی با توجه به تنش زدایی و در نظر گرفتن رسالت های انقلاب و حمایت از کشورهای مسلمان از جمله فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، یمن و ... است.
وی تصریح کرد: رویکرد اساسی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با گروه های تکفیری - تروریستی و محدود کردن نفوذ و خشک کردن ریشه های آنها در منطقه خواهد بود.
وی اظهار کرد: چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی تقریبا درگیر مشکل و بحران یکسانی هستند، بزرگترین مشکل، آب است با توجه به خشکسالی ها، قنات ها خشک شدند، مشکل کم آبی در روستاها بیداد می کند و حتی بسیاری روستاها با تانکر آب رسانی می شوند و این مهم در اولویت مباحث در این حوزه انتخاباتی است.
فلاحتی بیان کرد: برای پیشگیری از این بحران باید اتاق فکرهایی تشکیل شود، مساله مدیریت آب منطقه ای مورد بررسی قرار گیرد، در بخش کشاورزی، فرهنگ سازی برای کاشت درختانی که نیاز به آب کمتر دارند انجام شود و به طور کلی اولویت اول، آب و تامین منابع آبی پایدار برای حوزه های انتخاباتی استان است.
فلاحتی اولویت های مهم قابل توجه در حوزه انتخاباتی اش را اشتغال جوانان و راه اندازی کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده تولیدی و تکمیل پروژه هایی که کمک به اشتغالزایی می کنند برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نه چندان دور مشکل و بحرانهای پیش روی مردم استان رفع شود.
خراسان جنوبی با حدود 800هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.
2047/3215
کد N1250369

وبگردی