آفتاب
یک استاد علوم ارتباطات:

رسانه ملی با ریزش شدید مخاطب مواجه بوده است / صدا و سیما نیاز به بازنگری دارد

رسانه ملی با ریزش شدید مخاطب مواجه بوده است / صدا و سیما نیاز به بازنگری دارد

تهران- ایرنا- یک استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه رسانه ملی چه در دوره مدیریت ضرغامی و چه در دوره سرافراز، با ریزش شدید مخاطب مواجه بوده است، اظهار داشت : صدا و سیما نیاز به بازنگری دارد و تغییرات باید به سمت نگاه مخاطب محور باشد.

علی اصغر کیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محمد سرافراز علاقه مند به انجام تغییراتی در ساختار و برنامه های صدا و سیما بود ولی بدنه این سازمان چندان با وی موافق و همراه نبود.
وی اضافه کرد: مدیریت صدا و سیما کار بسیار دشواری است و در رده مدیریت های کلان کشور قرار می گیرد؛ بنابراین باید رئیس آن دارای قابلیت های مدیریتی بالا و دانش لازم باشد. از سویی برآوردن انتظار مخاطبان و مسئولین از این رسانه هم کار آسانی نیست.
دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در دوره ضرغامی صدا و سیما ثبات بیشتری داشت؛ چه در بحث مدیریت و چه درباره تعداد شبکه های آن. اما سرافزار دست به ادغام برخی کانالها و تعدیل نیروهایش به منظور چابک سازی آن زد که این ها در عدم بقای وی تاثیر گذاشت.
وی تصریح کرد: صدا و سیما حتی اهمیت و ساختاری مهم تر و وسیع تر از چند وزارتخانه دارد. اما در سالهای اخیر چه در دوران ضرغامی و چه اکنون، با ریزش شدید مخاطب مواجه بوده است. گزارش هایی که درباره اقبال شهروندان به شبکه های ماهواره ای منتشر شده نیز حاکی از این مساله است.
کیا اظهار داشت: صدا و سیما برای خروج از این بحران باید دست به اصلاحاتی بزند. استفاده از مشاوران کارکشته، تغییر تدریجی در ساختار سازمانی، بازنگری در سیاست های خبری و نگاه مخاطب محور و آزادی عمل بیشتر می تواند این رسانه را از وضعیت فعلی خارج کند.
سیام**3081**1449
کد N1246140

وبگردی