آفتاب
دادستان تهران:

تبعيض در نظام قضايی ايران وجود ندارد

تبعيض در نظام قضايی ايران وجود ندارد

دادستان عمومي و انقلاب تهران از كاهش آمار جرائم و تعداد كودكان و نوجوانان حاضر در كانون اصلاح و تربيت طي سال‌هاي اخير خبر داد و تاكيد كرد: در نظام قضايي ايران، در رسيدگي به جرائم افراد، تبعيض وجود ندارد.

به گزارش ايرنا از دادسراي عمومي و انقلاب تهران، عباس جعفري دولت آبادي اين مطلب را جريان بازديد از كانون اصلاح و تربيت استان تهران كه به همراه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي انجام شد، عنوان كرد.
وي افزود: كانون، محل نگهداري كودكاني است كه با مشكلات قضايي و قانوني مواجه بوده و نياز است دوره اي را در يك مركز طي كنند.
جعفري دولت آبادي ادامه داد: اكنون در سراسر كشور كانون هاي اصلاح و تربيت راه اندازي شده و در اين كانون‌ها آموزش‌هاي مختلف فني و حرفه اي به افراد ارائه مي‌شود.

** يكي از مهمترين وظايف قوه قضاييه اصلاح مجرمان است
دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به اهداف قانون اساسي در اصلاح مجرمان تصريح كرد: يكي از مهمترين وظايف قوه قضاييه اصلاح مجرمان است و يكي از مراكزي كه مي‌تواند موضوع اصلاح مجرمان در سنين كم را پيگيري كند، كانون‌هاي اصلاح و تربيت اطفال است.
جعفري دولت آبادي در رابطه با فعاليت‌هاي كارگاه‌هاي عملي براي متهمان حاضر در مراكز كانون اصلاح و تربيت گفت: انتظار داريم سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با اطفال كه بودجه اصلاح كودكان را دريافت مي‌كنند در انجام اين اقدامات مصمم باشند و در اين جهت برنامه‌ريزي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه در نظام قضايي ايران در رسيدگي به جرائم افراد تبعيض وجود ندارد، افزود: در نظام قضايي، رسيدگي به اتهامات فارغ از رنگ و نژاد و ديگر تمايزات ظاهري صورت مي‌گيرد و براي ما فرقي نمي‌كند كه متهم ايراني باشد يا افغاني.

** نگهداري 18 تبعه افغان در كانون اصلاح و تربيت تهران
دادستان تهران با ارائه آماري از تعداد كودكان افغان حاضر در كانون اصلاح و تربيت گفت: اكنون 18 نفر از كشور افغانستان در كانون اصلاح و تربيت تهران حضور دارند و نحوه رسيدگي به جرائم آنها تفاوتي با مجرمان ايراني ندارد.
وي از كاهش آمار جرائم و تعداد كودكان و نوجوانان حاضر در كانون اصلاح و تربيت طي سال‌هاي اخير خبر داد و خاطر نشان كرد: سال 1389 در كانون اصلاح و تربيت تهران بيش از 350 نفر حضور داشتند كه اين آمار در پايان سال 94 به 94 نفر تقليل يافت.

** كانون اصلاح و تربيت همانند دماسنج در طب دانست
جعفري دولت آبادي كانون اصلاح و تربيت را همانند دماسنج در طب دانست و گفت: كانون‌ها همانند دماسنج عمل مي‌كنند، افزايش تعداد مجرمان نشان از وجود بحران اساسي در جامعه دارد و كاهش اين آمار نيز نوعي موفقيت در بهبود وضعيت جامعه به حساب مي‌آيد.

** استقرار قضات ناظر زندان در كانون اصلاح و تربيت اقدامي مثبت است
دادستان تهران استقرار قضات ناظر زندان در كانون اصلاح و تربيت را از اقدامات مثبت دادستاني تهران طي سال‌هاي اخير دانست و گفت: از سال 1388 به بعد كه شاهد استقرار قضات ناظر زندان در كانون هستيم، اتفاقات بسيار مطلوبي در روند پيگيري جرائم رخ داده و اين روند مثبت بوده است.

** موضوع اصلاح مجرمان را با جديت دنبال مي‌كنيم
جعفري دولت آبادي با تاكيد بر اهميت توجه دادستان تهران به آسيب‌هاي اجتماعي افزود: با توجه به اينكه مقوله آسيب‌هاي اجتماعي مورد تاكيد مسئولان كشور است، موضوع اصلاح مجرمان را با جديت دنبال مي‌كنيم و اين موضوع براي ما از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
کد N1239448

وبگردی