آفتاب

ريشه كني قاچاق كالا و ارزدر كشور با تحقق دولت الكترونيك ونظارت و بازرسي بيشتر مرزها

ريشه كني قاچاق كالا و ارزدر كشور با تحقق دولت الكترونيك ونظارت و بازرسي بيشتر مرزها

سمنان-ايرنا- استاندار سمنان تاكيد كرد : معضل قاچاق كالا و ارز در كشور با راه اندازي دولت الكترونيك و افزايش نظارت و بازرسي ها در مرز ها، ريشه كن خواهد شد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در جلسه كميسيون برنامه ريزي،هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا وارز در سالن غدير استانداري افزود :قاچاق كنندگان كالا و ارز در كشور سالانه بيش از 20 ميليارد دلار درآمد دارند.
وي گفت : تا هنگامي كه اين معضل در كشور ريشه كن نشود، اقتصادي پويا و توسعه همه جانبه اتفاق نخواهد افتاد.
وي اظهار داشت: نصب سيستم كنترل سرعت و استفاده از ابزار هاي جديد اطلاعاتي در كشور مي تواند در كاهش قاچاق كالا و ارز مفيد باشد.
وي به راه اندازي آزمايشي دولت الكترونيك در اين استان در سال جاري اشاره و اضافه كرد : بايد قوي ترين افرادبه لحاظ تفكر مديريتي را براي مبارزه با قاچاق و ارز را انتخاب كرد تا قدرت ايستادگي در برابر متخلفان را داشته باشند.
خباز ادامه داد : سيستم هاي نظارتي سنتي در حال اجرا اكنون كارايي خود را از دست داده است و جلسات و كميسيون هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان بايد جهت دار بوده تا عملكرد جلسات در كوتاه مدت و دراز مدت احساس شود.
دبير كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالاها و ارز استان سمنان، برگزاري همايش هاي استاني در حمايت از كالا هاي داخلي، ايجاد كارگروه هاي آموزشي ارتقإ افكار مردم و همايش هاي استاني مبارزه با قاچاق كالا و ارز را از مهم ترين برنامه هاي اين كميسيون در سال جاري برشمرد.
حسين سلامي راد خاطرنشان كرد: استان سمنان از نظر ارائه آمار هاي مبارزه با قاچاق در كشور در رده اول قرار دارد.
وي به امضا تفاهم نامه مبارزه با پديد قاچاق كالا و ارز با هدف افزايش شناخت مردم اشاره و اضافه كرد : همكاري با كانون فرهنگي ، فكري كودكان و نوجوانان و حوزه هنري انقلاب اسلامي از جمله مهم ترين اين تفاهم نامه هاست.
وي اظهار داشت : در سال گذشته قاچاق مشروبات الكلي و مواد محترقه در استان سمنان نسبت به سال 93 به ترتيب 69 و 99 درصد افزايش نشان مي دهد كه اين آمار بسيار چشمگير است.
وي همچنين به برگزاري بيش از يكصد كارگاه آموزشي براي آشنايي مردم با معضل قاچاق كالا و ارز در استان اشاره كرد.
/6026/3217
کد N1238110

وبگردی