آفتاب
وزير بهداشت:

ايران و كره جنوبي در زمينه دارو و تجهيزات پزشكي همكاري مي‌كنند

ايران و كره جنوبي در زمينه دارو و تجهيزات پزشكي همكاري مي‌كنند

تهران - ايرنا - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پس از ديدار با همتاي كره‌اي خود گفت: ايران و كره جنوبي در زمينه واردات و صادرات دارو و تجهيزات پزشكي همكاري مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار سلامت ايرنا - سيد حسن هاشمي روز سه‌شنبه پس از ديدار با دبير بهداشت كره‌ جنوبي در وزارت بهدشت در جمع خبرنگاران گفت: ايران و كره جنوبي بيش از نيم قرن با هم رابطه دوستانه عميق دارند و خوشحاليم كه امروز رييس‌جمهور كره جنوبي و هيات بلندپايه اين كشور در ايران هستند.
وي اضافه كرد: بنده و وزير بهداشت كره جنوبي ديروز و امروز صحبت‌هاي مفصلي براي افزايش همكاري داشتيم.
وي ادامه داد: زمينه‌هاي همكاري زيادي بين كره جنوبي و ايران در زمينه‌هاي بهداشتي، درماني، دارو، تجهيزات پزشكي و همچنين آموزش پزشكي و همكاري مراكز تحقيقاتي وجود دارد.
هاشمي ادامه داد: فناوري‌هاي نوين در كشور كره جنوبي پيشرفت مناسبي داشته است و دو كشور مي‌توانند در زمينه انتقال فناوري به يكديگر كمك كنند.
وي ادامه داد: اميدواريم هرچه سريع‌تر هيات‌هاي بهداشتي و درماني دو كشور بازديدهاي مجددي در توانمندي‌هاي يكديگر داشته باشند تا زمينه اجرايي مذاكرات دو طرف به مرحله اجرا برسد.
وزير بهداشت كره جنوبي نيز پس از ديدار با وزير بهداشت كشورمان گفت: من در ايران هستم تا رابطه دو كشور را در حوزه بهداشت و درمان و در حوزه بيمه توسعه دهيم.
وي اضافه كرد: رييس‌جمهور كره جنوبي به من تاكيد كرده است كه بايد دو كشور با كمك يكديگر زمينه انتقال تجارب در حوزه‌هاي پزشكي را فراهم كنند.
وي گفت: كشور ما در زمينه فناوري‌هاي مرتبط با سلامت و حوزه خدمات بيمه‌اي تجارب زيادي دارد كه به ميزان زيادي مي‌توانيم در اين زمينه به ايران كمك كنيم و يافته‌هاي خود را در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌دهيم.
صبح سه‌شنبه وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ايران و وزير بهداشت كره جنوبي چند تفاهمنامه همكاري را در زمينه‌هاي دارو و تجهيزات پزشكي و نيز آموزش پزشكي و تحقيقاتي امضا كردند.
اجتمام ** 3063 ** 3053 ** 1418
کد N1232384

وبگردی