آفتاب

تکواندو آزاد اسپانیا G۱؛ نشان طلا، نقره و برنز بر گردن مردانی، عاشورزاده و بخشی

تکواندو آزاد اسپانیا G۱؛ نشان طلا، نقره و برنز بر گردن مردانی، عاشورزاده و بخشی

همشهری آنلاین: در مسابقات آزاد اسپانیا سجاد مردانی به مدال طلا، فرزان عاشورزاده به مدال نقره و مهدی خدابخشی به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، سجاد مرداني، هوگوپوش سنگین وزن کشورمان با غلیه بر تمامی حریفانش به مدال طلای وزن 87+ کیلوگرم تورنمنت آزاد اسپانیا رسید و 10 امتیاز به رنکینگ المپیکی و جهانی خود اضافه کرد.

مردانی كه برای رسیدن به مرحله فینال این مسابقات، تکواندوکارانی از کشورهای اسپانیا (5 بر 2)، مغرب (8 بر 1) و صربستان (ناک اوت) را از پیش رو برداشته بود، در فينال رو در روی تکواندوکاری از کشور آمریکا قرار گرفت که توانست با نتیجه مقتدرانه 7 بر 0 برنده شده و مدال طلای این مسابقات را به دست آورد.

فرزان عاشورزاده، هوگوپوش وزن سومی کشورمان نيز در فینال این مسابقات به مصاف نماینده مصر رفت که در پایان سه راند مبارزه پایاپای و نزدیک، 4 بر 3 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

او برای رسیدن به مرحله فینال، تکواندوکارانی از کشورهای مغرب (10 بر 7)، پرتغال (10 بر 1)، اسپانیا (7 بر 1) و مکزیک (9 بر 6) را از پیش رو برداشته بود.

عاشورزاده در اين مسابقات در يك وزن بالاتر از وزن تخصصي خود به ميدان رفت.

مهدی خدابخشی هم با دو پیروزی مقابل نمایندگان کشورهای اسپانیا (11 بر 0) و مغرب (11 بر 0) راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله به دلیل جلوگیری از تشدید آسیب ترومای روی پای چپ و با صلاحدید کادرفنی از مبارزه انصراف داد و به مدال برنز وزن 87- کیلوگرم رسید.

خدابخشی در این رقابت‌ها در یک وزن بالاتر از وزن تخصصی‌اش بر روی شیاپ چانگ رفت.

چهاردهمین دوره تورنمنت آزاد اسپانیا که در شهر «بنوقاسم» (12 کیلومتری شهر کاستلین) اسپانیا برگزار می‌شود، G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز اين رقابت‌ها به ترتيب 10، 6 و 3.6 امتياز تعلق خواهد گرفت.

هدايت تيم‌ ملي تكواندوي كشورمان در اين‌ پیکارها برعهده بيژن مقانلو به عنوان سرمربي و مهرداد يوسفي به عنوان مربي است. همچنین غلامحسن ذوالقدری به عنوان سرپرست و دکتر سعید مطوری‌نژاد بعنوان پزشک در کنار تیم حضور دارند.

 

کد N1209055

وبگردی