آفتاب

رئیس جمهوری پاکستان: خواستار روابط خوب با تمامی همسایگان هستیم

رئیس جمهوری پاکستان: خواستار روابط خوب با تمامی همسایگان هستیم

ایسنا نوشت: رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد: برنامه "اقدام ملی" تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهد یافت تا مطمئن شویم صلح نه تنها در داخل کشور بلکه در کل منطقه برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، ممنون حسین، رئیس جمهوری پاکستان در جریان سخنرانی خود در صد و سی و چهارمین رژه برگزار شده در دانشکده افسری پاکستان نسبت به "فداکاری‌های نیروهای مسلح" این کشور که با "موفقیت" با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند، ادای احترام کرد.

راحیل شریف، رئیس ستاد کل ارتش پاکستان نیز در مراسم برگزاری این رژه شرکت داشت.

ممنون حسین گفت: رهبری سیاسی ملی به اتفاق آراء با برنامه اقدام ملی برای نابودی افراط‌گرایی و تروریسم در کشور موافق است. الان زمان آن فرا رسیده که جامعه بین‌الملل نیز به فداکاری‌های ملت پاکستان و نیروهای امنیتی کشور برای تضمین صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای اذعان کند.

وی افزود: تا زمانی که به چالش‌های داخلی و خارجی که کشور با آن مواجه است، رسیدگی نشود، اهداف دولت پاکستان تحقق نمی‌یابد. فداکاری‌های مردم پاکستان به بار نشسته و کشور رو به جلو در حرکت است.

رئیس جمهوری پاکستان ادامه داد: کشور پس از بالاترین فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌ها به استقلال خود دست یافت و فداکاری‌های دیگری برای حفظ آن لازم است.

ممنون حسین گفت: پاکستان خواستار روابط دوستانه و صلح آمیز با تمامی همسایگانش است، بسیار حیاتی است که به تمامی مسائل مهم از جمله مساله کشمیر رسیدگی شود تا صلح پایدار و با دوام در منطقه تضمین شود.

وی افزود: ما خواستار حل تمامی مسائل از طریق مذاکره هستیم. توانایی‌های دفاعی پاکستان برای صلح منطقه است. نیروهای مسلح پاکستان کاملا از تغییر جو ژئوپولتیکی آگاهند و می‌توانند به هر چالشی غلبه کنند.

ممنون حسین اطمینان داد: دولت به تامین تمامی نیازهای نیروهای مسلح این کشور ادامه می‌دهد. دولت با موفقیت به تمامی چالش‌های بزرگ غلبه می‌کند و کشور را به سمت پیشرفت، ترقی و سعادت سوق می‌دهد.

وی دانشکده افسری پاکستان را به خاطر آموزش عالی که به دانشجویان افسری ارائه می‌دهد، تحسین کرده و گفت: این مساله را می‌توان از موفقیت‌های عملیات ضد تروریستی دریافت. دانشکده افسری پاکستان افسران و مردانی را آموزش می‌دهد که تمایل دارند جان خود را برای سرزمینشان فدا کنند.

ممنون حسین همچنین به دانشجویان افسری عربستان سعودی، بحرین، لیبی، افغانستان و فلسطین به خاطر تکمیل موفقیت آمیز دوره‌های آموزشی‌شان تبریک گفت.

وی همچنین به دانشجویانی که به خاطر عملکرد برجسته و فوق‌العاده خود در این دانشکده جایزه دریافت کردند تبریک گفت.

52261

کد N1207552

وبگردی