آفتاب
سردار دهقان:

نیروهای مسلح با خلق دستاوردهای جدید اهداف دشمن را ناکام گذاشتند

نیروهای مسلح با خلق دستاوردهای جدید اهداف دشمن را ناکام گذاشتند

وزیر دفاع تصريح كرد: به رغم وجود تحريم ها در بخش دفاعي، نيروهاي مسلح در نيل به خودكفايي و خلق دستاوردهاي جديد همواره نیات و اهداف دشمنان را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار دهقان در حاشيه رونمايي از اين دستاوردهاي جديد در جمع خبرنگاران طي سخناني با اشاره به رويكرد وزارت دفاع در طراحي و ساخت تجهيزات فناورانه و روز آمد در حوزه هاي مختلف گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و كارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهاي جديدي هستيم كه حقيقتا مصداق عيني فرمايش راهبردي مقام معظم رهبري است كه فرمودند :«ما خواستيم و توانستيم به حول قوه الهي. »

سردار دهقان تصریح کرد: وزارت دفاع ابداع و طراحي امكانات و تجهيزات پيشرفته و پيچيده دفاعي را بعنوان يك ماموريت مهم راهبردي دنبال مي كند كه بحمدالله در همين راستا در حوزه هاي دفاعي دستاوردهاي بسيار ارزشمندي به ثمر نشسته است.

وی در تشريح دستاوردهاي جديد وزارت دفاع گفت: دستگاه آشكارساز پارس كم با روش آشكار سازي طيف سنجي متحرك يوني و با سيستم هشدار دهنده ديداري و شنيداري قادر است گروه عوامل شيميايي اعصاب، تاول زا، عوامل خون و خفه كننده را آشكار نمايد، اين دستگاه پيشرفته براي حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرايط بهره برداري دشمن از سلاح هاي شيميايي كاربرد دارد.

وزیر دفاع در خصوص دستگاه آشكارساز مواد منفجره و مواد مخدر نيز افزود: اساس كار اين دستگاه طيف سنجي يوني در دماي بالاست كه داراي قابليت بالاي جداسازي و حساسيت مي باشد و مي تواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئين، متامفتامين، متادون، ترياك، كوكائين، كراك و مورفين را تشخيص دهد.

پوشش هاي پليمري ضد ضربه و انفجار از ديگر دستاوردهاي رونمايي شده بود كه سردار دهقان در خصوص آن گفت: اين پوشش پليمري به دليل دارا بودن خواص مكانيكي مطلوب به جذب انرژي بالا و الاستيسيته زياد براي حفاظت از ابنيه، تجهيزات و هرنوع وسيله اي كه نياز به محافظت مكانيكي، خوردگي، شيميايي، ضربه اي و انفجاري داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالايي برخوردار است و در انواع صنايع غير نظامي نيز نظير صنايع ساختماني، غذايي، دريايي، معدني، نفت گاز، پتروشيمي  و انرژي هاي بادي، آبي و بيوگاز كاربرد دارد.

وزير دفاع پيرامون آخرين دستاوردهاي رونمايي شده اظهار داشت: نسل جديد لباس هاي محافظ در برابر عوامل شيميايي و بيولوژيكي كه از ضروريات اساسي البسه نظامي است با استفاده از غشا لايه تراوش كننده تراواگزين مي تواند محافظ مناسبي در برابر نفوذ عوامل شيميايي و بيولوژيكي محسوب شود.

وي افزود: اين لباس هاي محافظ، هيچ يك از معايب لباس هاي محافظ بر پايه كربن فعال و لباس هاي ساخته شده از لايه لاستيكي را ندارد و در عين حال از راحتي پوشش و وزن بسيار مناسبي برخوردار مي باشد. نكته حائز اهميت در توليد لباس هاي جديد بومي بودن صد در صدي فناوري لايه محافظ مي باشد و مي توان با توجه به اين قابليت توانايي هاي ديگري از جمله متعادل كننده دما و همچنين قابليت ضدباكتري و تميز شوندگي را به راحتي به اين لباس ها اضافه كرد.

وزير دفاع گفت: علاوه بر ۴ دستاورد جديد فوق براي نخستين بار در كشور خط توليد داروي اوبيدو اكسايم كلرايد نيز در راستاي اصول اقتصاد مقاومتي راه اندازي گرديد كه جزو داروهاي تحريم به شمار مي رود و تائيديه هاي لازم بهره برداري از مراجع ذيصلاح كشور را نيز اخذ كرده است.

سردار دهقان تصريح كرد: به رغم وجود تحريم ها در بخش دفاعي، نيروهاي مسلح در نيل به خودكفايي و خلق دستاوردهاي جديد همواره نیات و اهداف دشمنان را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

وي با تشكر و قدرداني از دست اندركاران طرح هاي مذكور گفت: وزارت دفاع و صنايع وابسته در بخش ها و حوزه هاي مختلف در فتح قله هاي فناوري خاص و پيشرفته لحظه اي درنگ و ترديد ندارند و اين مسير كه خواست فرماندهي معظم كل قوا، رئيس جمهور محترم، نيروهاي مسلح و مردم مي باشد را با قاطعيت ادامه مي دهد.

کد N1164009

وبگردی