آفتاب

ورود فیات به استان مرکزی

ورود فیات به استان مرکزی

مدیران گروه صنعتی CNH ایتالیا پس از بازدید از شرکت هپکو جهت سرمایه‌گذاری مشترک در تولید کامیون‌های سنگین با مدیران اقتصادی و صنعتی استان مرکزی در استانداری مرکزی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- محمود نعمتی طی نشستی با مدیران گروه صنعتی CNH ایتالیا، رفع تحریم‌ها را فرصت مناسبی برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای مختلف از جمله این شرکت دانست.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب استان مرکزی برای سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: استانی را انتخاب کرده‌اید که در حال حاضر 31 شرکت خارجی با آن سرمایه‌گذاری مشترک دارند.

نعمتی تاکید کرد: وظیفه اصلی ما با توجه به قوانینی که داریم حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در استان مرکزی برای امر سرمایه‌گذاری، مرکزی وجود دارد که در این مرکز کلیه دستگاه‌های خدمات دهنده دولتی متمرکز شده‌اند و کلیه فعالیت‌هایی که سرمایه‌گذار خارجی نیاز دارند، انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این استان، یادآور شد: استان مرکزی در مرکز ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار گرفته است و مرکز نقل و انتقال انواع انرژی‌هاست.

نعمتی گفت: در این استان بالغ بر سه هزار واحد صنعتی فعالیت دارند که غیر از خدماتی که شرکت هپکو به شما ارائه می‌دهد قادر خواهند بود، به خدمات قبل و بعد از تولید شرکت شما کمک کند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: غیر از نیروهای متخصص که در شرکت هپکوی اراک مستقر هستند بیش از 100 هزار نفر دانشجو در دانشکده‌های فنی این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود 31 شهرک صنعتی در استان مرکزی، گفت: در این شهرک‌ها کارخانجاتی مستقر هستند که علاوه بر ارائه تولیدات مورد نیاز شما قادر خواهند بود خدمات مورد نظر شما را هم ارائه دهند.

نعمتی عنوان کرد: همچنین در قوانین سرمایه‌گذاری خارجی ما حمایت‌ها و تشویق‌های سرمایه‌گذاری خارجی نیز وضع شده است که با آنها آشنایی دارید و اگر ندارید در اختیار شما گذاشته می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: ما خدمتگذار سرمایه‌گذاران هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت هپکو یکی از شرکت‌های برند کشور است که تولیدکننده انواع ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی است، گفت: با حضور شرکت CNH، محصولات شرکت هپکو نیز کامل‌تر می‌شود.

نعمتی در پایان عنوان کرد: وظیفه استانداری هماهنگی برای رفع کلیه نیازهای سرمایه‌گذاران از جمله امکانات زیربنایی و زیر ساختی است که قطعا این حمایت‌ها را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، فرانکو اینورنیزی مسئول بازار افریقا و خاورمیانه گروه صنعتی CNH نیز پس از معرفی این گروه، به تنوع محصولات این شرکت اشاره کرد.

وی گفت: این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات راهسازی و کامیون‌های سنگین است که جزو چهار شرکت برتر در دنیا هستند.

نماینده گروه صنعتی CNH با بیان اینکه فیات پیشینه طولانی در بازار ایران دارد، افزود: چند سال گذشته همکاری‌های بسیار خوبی را در ایران شکل داده بودیم و صرفا به دلیل تحریم‌ها مجبور شدیم از بازار ایران خارج شویم و مجددا در حال فراهم کردن مقدمات هستیم تا دوباره به بازار ایران بازگردیم.

به گزارش ایسنا، به گفته نعمتی این گروه صنعتی با توجه به هماهنگی‌های قبلی که توسط مدیریت شرکت هپکوی اراک با سازمان ریاست جمهوری ایتالیا انجام شده بود برای بازدید از هپکو جهت سرمایه‌گذاری مشترک در ساخت کامیون‌های سنگین در این استان حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مسعود بختیار معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، آشنایی مردم را با مجموعه و نام فیات و سابقه خوب آن در این کشور را از نقاط مثبت و قوت دانست و گفت: مجموعه فیات چند سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی در ساوه به تولید خودروهای سواری فیات ورود پیدا کرد، اما به دلیل تحریم‌ها انجام این همکاری‌ها متوقف شد و امیدواریم این همکاری را با شرکت هپکو در اراک شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: هپکو یکی از شرکت‌های خوب و معتبر است و اراک نیز به عنوان پایتخت صنعتی ایران مشهور است.

بختیار ابراز امیدواری کرد که این مشارکت به نفع طرفین باشد و هر دو بتوانند منفعت لازم را ببرند و از این مشارکت بهره‌مند شوند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز برای صدور مجوزهای لازم و ارائه خدمات به این شرکت آماده همکاری است.

به گزارش ایسنا مدیران گروه صنعتی CNH ایتالیا از شرکت هپکوی اراک بازدید کردند.

انتهای پیام

کد N1158840

وبگردی