آفتاب

چین از فعالیت های خود در ساخت جزایر دفاع کرد

چین از فعالیت های خود در ساخت جزایر دفاع کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن دفاع از فعالیت های کشورش در ساخت جزایر متعلق به این کشور، خواستار اتخاذ موضع بی طرف از سوی دولت استرالیا در مورد این مساله شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای سی ان اس، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به اظهارات اخیر «جولی بیشاپ»، وزیر خارجه استرالیا در مورد ساخت جزیره های متعلق به این کشور در دریای چین، از او خواست تا در مورد این مساله بی طرف باشد.

او گفت: هدف چین از ساخت این جزایر، تامین منافع عموم و جامعه بین المللی از طریق تاسیس امکانات لازم برای جستجو، نجات و عملیات است.  پس از کامل شدن این پروژه، عموم مردم جهان در صورت تمایل می توانند به این جزایر و امکانات آن دسترسی داشته باشند.

«هونگ» همچنین اظهار کرد: چین بر اساس حقوق تفویض شده به این کشور بر اساس مقررات بین المللی در دفاع از خود، تاسیسات دفاعی لازم را در این جزایر مستقر خواهد کرد. اما این مساله هیچ تعارضی با حق دیگر کشور ها در کشتیرانی و پرواز آزاد فرا منطقه ای (در دریای چین) نخواهد داشت.

او همچنین در پاسخ به وزیر خارجه استرالیا گفت: استرالیا باید در مورد مساله دریای چین، موضع بی طرف اتخاذ کرده و از اقداماتی که منجر به بر هم خوردن صلح و ثبات منطقه ای می شود جلوگیری کند.

گفتنی است، «جولی بیشاپ»، وزیر خارجه استرالیا پیشتر ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدامات چین در ادامه ساخت جزایر در دریای چین، خواستار توضیحات شفاف از همتای چینی خود در مورد فعالیت هایش در این جزایر شده بود. 

کد N1150045

وبگردی