آفتاب

بزرگداشت موسس فرهنگ‎خانه مازندران برگزار می‌شود

بزرگداشت موسس فرهنگ‎خانه مازندران برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت «احمد محسن‌پور قادی‌کلایی» موسس فرهنگ‎خانه مازندران، آهنگساز، نوازنده و نظریه‌پرداز موسیقی قومی 23 بهمن‌ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با مشارکت موسسه فرهنگی پارپیرار برگزار می‎شود، قرار است علی‌اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی، عبدالحسین مختاباد و علی مرادخانی - معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - درباره فعالیت‎های این هنرمند فقید سخنرانی کنند.

احمد محسن‌پور قادی‎کلایی متولد یکم اسفند 1324 با فراگیری ساز ویولن، به دنیای موسیقی وارد و در سال 1352 عضو گروه موسیقی محلی رادیو ساری شد. او در سال 1364 نخستین مرکز آموزش موسیقی و پژوهش فرهنگی - هنری را با نام فرهنگ‎خانه‎ی مازندران در ساری بنیان نهاد. او در طول نزدیک به چهار دهه فعالیت جدی و حرفه‎ای‌اش، آثار صوتی، تصویری و مکتوب پرشماری را عرضه کرد.

حسین علیزاده - نوازنده و موسیقی‌دان - از او به‌عنوان شخصیتی نام می‌برد که زندگی و امید را به دیگران یاد می‎داد. این نوازنده تار و سه‌تار کارهای محسن‌پور را فراتر از بسیاری از هنرمندان مشهور کشور می‎داند و معتقد است، او بیناتر از همه بود و خواهد ماند.

تک‌نوازی سعدی صادقی، اسحاقی و علی‌اکبر شکارچی نیز بخش‎های دیگری از این برنامه خواهد بود. در پایان نیز هنرمندان گروه «هزار دستان» قطعاتی را اجرا می‌کنند.

آیین بزرگداشت احمد محسن‌پور قادی‌کلایی 23 بهمن‌ماه ساعت 15 تا 18 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به موسیقی اقوام و بخصوص موسیقی مازندران می‌توانند در این برنامه حضور یابند.

انتهای پیام

کد N1138872

وبگردی