آفتاب
موسی ابومرزوق:

مذاکره بین فتح و حماس مثبت بود

مذاکره بین فتح و حماس مثبت بود

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس نخستین روز مذاکرات بین فتح و حماس در دوحه قطر را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «موسی ابومرزوق» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس و از اعضای هیات مذاکره کننده در دیدار فتح و حماس در دوحه، مذاکره روز یکشنبه بین نمایندگان دو جنبش در پایتخت قطر را مثبت ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه گفتگو بین نمایندگان دو جنبش روز یکشنبه پس از پنج ساعت مذاکره پایان یافت از ادامه مذاکرات طی روز دوشنبه خبر داد.

در همین حال «خلیل الحیه» دیگر عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از آمادگی این جنبش برای مصالحه با فتح در صورت موافقت با اجرای مفاد توافقنامه بین دو طرف خبر داد. الحیه اظهار داشت که موافقت جنبش های فتح و حماس با تشکیل دولت وحدت ملی که از تمام اختیارات برخوردار است تمام مشکلات را حل می کند.

وی در خصوص انتفاضه قدس نیز گفت: انتفاضه معادلات را تغییر داد و اشکال جدیدی به خود گرفته است. این وضعیت نشان می دهد که آینده از آن مردم و مقاومت است چرا که ما دنبال دنیاطلبی و منصب نیستیم.

لازم به ذکر است که نمایندگان جنبش فتح و حماس در راستای بررسی اجرای توافقنامه مصالحه فلسطینی روز یکشنبه در دوحه دیدار کردند. بنا بر اعلام جنبش حماس این دیدار در راستای بررسی توافقنامه مصالحه فلسطینی که سال ۲۰۱۴ درمصر منعقد گردید برگزار می شود.

کد N1136535

وبگردی