آفتاب
تولیت آستان حضرت معصومه(س):

جشن‎های دهه فجر، با خاستگاه مردمی برگزار شود

جشن‎های دهه فجر، با خاستگاه مردمی برگزار شود

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، بر لزوم مردمی برگزار شدن برنامه‎های دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی قم گفت: دهه فجر، مملو از خاطرات و آیات الهی است.

وی با بیان این که با عنایت خداوند، امام خمینی(ره) توانست جامعه ما را از بند ظالمان رها کند، گفت: رهبری امام خمینی(ره) و خون شهیدان، کشور ما را از نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نجات داد و نظامی مبتنی بر امامت و ولایت در جامعه حاکم کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که پس از ورود اسلام به ایران، هیچ خاطره ای مهم تر و بزرگتر از دهه فجر انقلاب اسلامی نیست، گفت: یوم الله اول، ورود اسلام به ایران و یوم الله دوم، پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی بزرگداشت دهه فجر را ضروری دانست و گفت: با بزرگداشت ایام الله، دو کار مهم انجام می‎شود، نخست این که دوستان اسلام و انقلاب شاد و قوت قلب می‎گیرند و دیگر این که دشمنان اسلام و انقلاب ناراحت می‌شوند و احساس سرخوردگی می‎کنند.

سعیدی ادامه داد: باید از اقداماتی که موجب شادی دشمن می‎شود پرهیز شود چراکه در غیر این صورت اهداف آنها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مردمی بودن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: همانطور که مردم برای کمک به نیازمندان، کمک‎های خود را به کمیته امداد می دهند و دیگر کسی مالکیتی نسبت به آن احساس نمی‌کند، کمک‎هایی که برای برگزاری باشکوه تر بزرگداشت دهه فجر انجام می‎شود، باید به حساب مردم ریخته شود و مردم برگزار کننده باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: زمانی که کاری از سوی مردم انجام شود، ماندگار می‌شود؛ چراکه مسئولان می آیند و می روند، ولی آنچه که باقی می ماند، مردم هستند.

‌رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ابتدای این نشست، اظهار کرد: در راستای بزرگداشت با شکوه سی و هفتمین دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲۴ کمیته با حضور دستگاه‎ها و اقشار مختلف تشکیل شد.

نصرت الله لطفی، افزود: اعضای این کمیته‏‌ها، علاوه بر عهده دار بودن برگزاری آیین های گرامیداشت دهه فجر در دستگاه های خود، در برگزاری آیین بزرگداشت عمومی دهه فجر نیز سهیم هستند.

لطفی با اشاره به آغاز آیین بزرگداشت دهه فجر انقلاب، همزمان با سالروز ورود حضرت امام به قم در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اتمام برنامه های دهه فجر نیز در روز ۲۲ بهمن ماه، با تجمع شرکت کنندگان در راهپیمایی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و قرائت قطعنامه پایان می یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، از دیگر برنامه‌هایی است که در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1121825

وبگردی