آفتاب

پست 193 و من و پست؛ سرویس های ایجاد شده توسط بخش خصوصی در شرکت پست

پست 193 و من و پست؛ سرویس های ایجاد شده توسط بخش خصوصی در شرکت پست

مدیرعامل پست در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اطلاعات با مدیران ستادی شرکت پست، اظهار داشت: تمام تلاش شبکه پستی بر این است تا با مشارکت بخش خصوصی خدمات خود را توسعه بخشد.

روابط عمومی شرکت پست، مهندس مهری در این نشست ضمن قدردانی از حمایت های دلسوزانه و بی شائبه دکتر واعظی از مجموعه پست اظهار امیدواری کرد: به واسطه این حمایت ها موجبات توسعه و تحول پست فراهم و به شرکتی سرآمد تبدیل شود.

وی با بیان این که واگذاری امور شرکت به بخش خصوصی تسریع یافته افزود: در زمینه عملیات پستی بخشی از مرحله قبول و جمع آوری و همچنین خطوط برون و درون شهری برون سپاری و از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده می گردد و فقط خطوط اصلی تحت اختیار شبکه است.

مدیرعامل پست با اشاره به انحصاری بودن بخش توزیع عنوان کرد: فعالیت این بخش به دلیل حفظ امنیت و اهمیت ویژه آن نزد شبکه توسط خود مجموعه صورت می گیرد.

وی با بیان این که امور شبکه پستی با مشارکت بخش خصوصی رو به پیشرفت است، تصریح کرد: سرویس پست 193 که درصددیم آن را به عنوان "تماس خدمت" معرفی نماییم و تمامی امور شهروندان را انجام می دهد، سرویس "من و پست"، تجارت الکترونیکی بدون مرز و پست لجستیک از جمله خدماتی است که با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به مزایای مشارکت با بخش خصوصی تاکید کرد: شبکه پستی در راستای پاسخگویی بهبنه به هموطنان، کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت خدمات این مهم را با جدیت دنبال می کند.

مدیرعامل جهت گیری پست های دنیا را به سوی کالا، خدمات و اسناد عنوان کرد و گفت: براساس آمار منتشر شده در سال 2014، پست نامه ها با کاهش 3 درصدی و بخش امانات با افزایش 3 درصدی روبرو بوده است.

وی با بیان این که شرکت پست نیز می بایست همسو با این جهت گیری ها حرکت نماید ادامه داد : شبکه پستی برنامه ریزی های خود را در جهت تغییر کسب و کار، براساس مدل های تجارت الکترونیک B2BوB2C تعریف کرده است.

مهندس مهری در عصر کنونی، توسعه پست را در گروی توسعه تجارت الکترونیک دانست و از رشد 8درصدی امانات در سال جاری خبر داد.

وی همچنین به دنبال سازی اقتصاد مقاومتی در پست اشاره و خاطرنشان کرد: مدلی در این خصوص طراحی شده است که برنامه های شبکه براساس آن تدوین شده است.

مهندس مهری ضمن تشریح برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پست گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این برنامه ها از حمایت ها ی وزیر ارتباطات، مشارکت بخش خصوصی و منابع داخلی تامین خواهد شد.

مدیرعامل پست، اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته در سطح شبکه پستی را حاصل تلاش جمعی تمامی کارکنان مجموعه دانست و اظهار امیدواری کرد: بیش از پیش شاهد اعتلای شبکه پستی کشور باشیم.

5656

 

کد N1106656

وبگردی