آفتاب

ترانه‌های فولکلور ایرانی در یک انیمیشن

ترانه‌های فولکلور ایرانی در یک انیمیشن

بخش پایانی مجموعه انیمیشن "زمزمه‌های سرزمینم" به تهیه‌کنندگی مرکز صبا و کارگردانی سعادت رحیم‌زاده در مرکز صبا در حال تولید است.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رحیم‌زاده درباره این مجموعه گفت: "زمزمه‌های سرزمینم" یک مجموعه چهار قسمتی است که به چهار قوم مختلف و زندگی آنان در ایران می‌پردازد. هر بخش آن به یکی از این اقوام اختصاص دارد که به نمایش طبیعت و جغرافیایی آنان، آداب و رسوم، کار و پیشه، زنان و صنایع دستی، بازی‌های کودکان در قالبی مستند و همراه با یک ترانه فولکلوریک و کودکانه روایت می‌شود.

وی افزود: بعضی از این اقوام در ساحل دریا و برخی در کویر و یا کوهستان‌ها زندگی می‌کنند. تقریبا تمامی پرسوناژها از اهمیت یکسانی برخوردارند و البته کودکان در تمام بخش‌های این زندگی حضور ویژه‌ای دارند.

کارگردان مجموعه انیمیشن "زمزمه‌های سرزمینم" در ادامه گفت: این مجموعه سعی دارد به بیان اشتراکات انسانی در حین تفاوت‌های اقلیمی و نوع درک و سازگاری با طبیعت در فرهنگ‌های ایرانی بپردازد.

از این مجموعه تا به حال "کودکان دشت" و "کودکان کویر"و "کودکان بلوط" در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت داشته و موفق به کسب جوایز شده است.

تولید آخرین بخش از این مجموعه به نام "کودکان نخل" تا پایان اسفند ماه سال جاری هم به پایان می‌رسد.

"زمزمه‌های سرزمینم"
"زمزمه‌های سرزمینم"

انتهای پیام

کد N1103380

وبگردی