آفتاب

سوئد تحقیقات درباره کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل را خواستار شد

سوئد تحقیقات درباره کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیل را خواستار شد

رسانه‌های داخلی سوئد اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور انجام تحقیقات درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در عملیات کشتار فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری تی تی سوئد، مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد در پارلمان این کشور انجام تحقیقات برای تایید مجرمیت رژیم صهیونیستی در عملیات قتل فلسطینی‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: ضروری است تحقیقاتی برای ارائه توضیحات و پاسخ دهی در این زمینه انجام شود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات اخیر والستروم در بیانیه‌ای مدعی شد: وزیر خارجه سوئد با اظهارنظرهای بی‌پروا و احمقانه خود تروریسم را احیا کرده و تشویق به خشونت می‌کند.

این جدیدترین اظهارات والستروم در انتقاد از رژیم صهیونیستی بود که موجب خشم دولت نتانیاهو شد به ویژه که روابط دو کشور پس از اینکه سوئد دولت فلسطین را به رسمیت شناخت، دچار تنش شده بود.

وزیر خارجه سوئد سال گذشته رنج و مصیبت مردم فلسطین را از جمله عواملی دانست که به افراط‌گرایی منجر می‌شود.

در حالی‌که سازمان‌های حقوقی رژیم صهیونیستی را به استفاده از زور و قدرت برای سرکوب اعتراضات فلسطینی‌ها متهم می‌کنند،‌ آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تنها به ابراز نگرانی و دعوت به خویشتن‌داری برای ممانعت از افزایش خشونت به بالاترین سطح اکتفا کرده و در عین حال برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را قائل هستند.

از اکتبر گذشته دستکم 154 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله سربازان رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند که مقامات رژیم صهیونیستی 90 تن از آنها را "مهاجم" خوانده است.

انتهای پیام

کد N1103235

وبگردی