آفتاب
وزیر بهداشت خبرداد

اعطای مجوز فعالیت به مجتمع های آموزش عالی سلامت شهرهای کم جمعیت

اعطای مجوز فعالیت به مجتمع های آموزش عالی سلامت شهرهای کم جمعیت

وزیر بهداشت گفت: بر اساس «طرح آمایش آموزش عالی عرصه سلامت» و در راستای گسترش عدالت آموزشی، پس از رای مثبت شورای گسترش، به مجتمع های آموزش عالی سلامت در شهرهای کم جمعیت مجوز فعالیت اعطا شده است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه روند اجرای «طرح آمایش آموزش عالی عرصه سلامت» به خوبی پیش می رود و در تقسیم بندی انجام شده در این سند، دانشگاه‌های علوم پزشکی به 10 منطقه تقسیم شده اند و هر منطقه با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود و نیازهای کشور مسئول و متکفل انجام وظیفه ای معین است.

وی تاکید کرد: هدف ما از تعریف و تامین منابع درآمد پایدار، حفظ جایگاه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی نظام سلامت و بهداشت کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این حفظ جایگاه به سرمایه‌گذاری در زمین پژوهش و تحقیقات نیز ارتباط کامل دارد.

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه در گذشته به دلایل عدیده و از جمله تحریم های ظالمانه چندان به موضوع تعریف منابع درآمد پایدار توجهی نشده است.

وی افزود: در بخش تحقیقات و پژوهش اسناد راهبردی و بالادستی متقن و دقیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که اجرای این اسناد مهم به کمک مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: با توجه به این موضوع که در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال 1395 و لایحه برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستیم؛ امیدوارم در این دو سند مهم به بخش پژوهش و تحقیقات توجه شایسته‌ای مبذول شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: اولویت های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه ششم توسعه تعریف و تأمین منابع پایدار درآمد و اصلاح ساختار وزارتخانه است.

انتهای پیام

کد N1099643

وبگردی