آفتاب

چند حرکت ورزشی برای قدرتمند شدن عضلات پا

چند حرکت ورزشی برای قدرتمند شدن عضلات پا

بسیاری از ورزشکاران برای پرورش اندام و داشتن اندامی زیبا تنها روی بالاتنه کار می‌کنند اما این روش مناسبی نیست.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت یاهو، داشتن حجم بیشتر عضلات به معنای سوخت و ساز سریع‌تر است. با پرورش عضلات باسن، چهار سر و همسترینگ می‌توان حتی در زمان استراحت نیز کالری بیشتری سوزاند.

** ورزش‌های زیر می‌تواند به پرورش عضلات پا کمک کند:

1. اسکات با هالتر وزنه و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی

اسکات یکی از ورزش‌های اصلی برای پایین تنه است. با نگه داشتن یک هالتر در ناحیه سینه می‌تواند شدت و تاثیر این ورزش را افزایش داد. تا حدی وزنه را سنگین کنید که بتوانید 12 بار حرکت را تکرار کنید. یک دقیقه حرکت را انجام دهید و یک دقیقه استراحت کنید. چهار بار این کار را تکرار کنید.

2. اسکات با توپ پزشکی

استفاده از وزنه و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی تنها برای افزایش شدت حرکت اسکات نیست. استفاده از توپ پزشکی نیز مناسب و تاثیرگذار است. این حرکت باعث می‌شود که بر روی عضلات چهارسر، همسترینگ و عضلات باسن کار شود.

3. اسکات در کنار دیوار

در کنار دیوار حرکت اسکات انجام دهید اما زیاد بر روی دیوار تکیه نکنید. طوری این حرکت را انجام دهید که انگار بر روی یک صندلی فرضی می‌نشینید. کمر را صاف نگه دارید. به مدت یک دقیقه این حرکت را تکرار کنید. سه تا چهار ساعت این کار را تکرار کنید.

4. اسکات با کش ورزشی

یک کش ورزشی را دور هر دو پا بیاندازید. پاها را به اندازه عرض لگن از هم باز کنید و سپس حرکت اسکات را انجام دهید. بالا آمدن را با پرش انجام دهید. در سه ست با 10 تا 20 تکرار این حرکت را انجام دهید. بین هر ست یک دقیقه استراحت کنید.

5. لانژ

تعادل و کنترل مهم‌تر‌ین فاکتورها برای به چالش کشیدن یک حرکت ساده ورزشی هستند. بر روی هر پا این حرکت را 12 بار تکرار کنید و در سه ست این حرکت را تکرار کنید و بین هر ست یک دقیقه استراحت کنید.

این حرکت بر روی عضلات چهار سر کار می‌کند.

6. حرکت لانژ با وزنه

لانژ با وزنه

حرکت لانژ بر روی سه گروه از عضلات ران و عضلات پشت ساق پا کار می‌کند. در حالی که وزنه‌ها را در راستای شانه نگه داشته‌اید حرکت لانژ را انجام دهید. در چهار ست یک دقیقه‌ای این حرکت را انجام دهید.

7. اسکات با بستن و باز کردن پاها

یک دمبل در دست‌ نگه دارید و آنها را در ناحیه سینه نگه دارید. در حالی که پاها را نزدیک به یکدیگر گذاشته‌اید در حالت اسکات پایین بروید. در حالی که بالا می‌آید پاها را از هم باز کنید و بپرید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید و سپس یک دقیقه استراحت کنید.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1099049

وبگردی