آفتاب
با هدف تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ارتش ناتو؛

لهستان ظرفیت‌های دفاعی‌اش را در مرز شرقی افزایش می‌دهد

لهستان ظرفیت‌های دفاعی‌اش را در مرز شرقی افزایش می‌دهد

وزیر دفاع لهستان گفت دولت ورشو در حال برنامه ریزی برای تشکیل یگان‌های جدید دفاع مرزی در شرق و انتقال یگان‌های فعال به این مناطق با هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگترین ارتش‌های ناتو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لهستان که از 1997 عضوی از ناتو محسوب می شود، قصد دارد تا برای تبدیل شدن به یکی از ارتش‌های این ائتلاف نظامی یگان‌های نظامی جدید در مناطق مرزی در شرق این کشور ایجاد کند.

آنتونی ماسیروویچ، وزیر دفاع لهستان گفت: ورشو در حال برنامه ریزی برای ایجاد یگان‌های پشتیبانی برای دفاع از قلمروی خود در مرز شرقی است و می خواهد یگان‌های فعال را به این منطقه منتقل کند. ما نمی خواهیم نیروهای نظامی کشور تنها در مرز غربی مستقر باشند همانطور که از سال 1989 در این منطقه هستند.

وزیر دفاع لهستان همچنین از ایده افزایش تعداد نیروهای مسلح کشور از 80 هزار به 150 هزار تن حمایت کرد.

این مقام ارشد دفاعی لهستان درباره احتمال حضور نیروهای مسلح کشورش در عملیات ضد تروریستی در سوریه گفت: ورشو از فرانسه حمایت می کند اگر پاریس از لهستان نیز در استقرار نیروهای ناتو در قلمروی لهستان حمایت کند.

ناتو حضور خود را در شرق اروپا و از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در مارس 2014 افزایش داده است؛ اقدامی که باعث خشم مسکو شده است.

انتهای پیام

کد N1093447

وبگردی