آفتاب

اسلام آباد: برای انتخاب بین ایران و عربستان نیاز به زمان داریم

اسلام آباد: برای انتخاب بین ایران و عربستان نیاز به زمان داریم

پاکستان در پاسخ به خواسته نمایندگان مخالف که خواهان تعیین موضع شفاف کشورشان در قبال تنش ایران-عربستان شدند اعلام کرد برای انتخاب بین ایران و عربستان نیاز به زمان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «جیو نیوز»، موضوع تنش کنونی بین ایران و عربستان به دنبال اعدام آیت الله «شیخ النمر» در مجلس پاکستان مطرح شد و اعضای اپوزیشن مجلس پاکستان نیز از دولت اسلام آباد خواستند تا موضع خویش در قبال ایران و عربستان تعیین کند.

دولت پاکستان نیز در پاسخ اعلام کرد: تصمیم گیری در این باره اندکی زمان می برد هنوز باید خوب در این باره بیاندیشیم.

اعضای مخالف دولت در پارلمن پاکستان در ادامه بیان کردند: اسلام آباد باید در این باره با احتیاط عمل کند، حکومت نه باید ازکسی حمایت کند و نه باید با کسی مخالفت کند. بر این اساس پاکستان نمی تواند در جنگ بین دو دولت اسلامی متحد یکی از آنها شود.

«خورشید شاه قصوری» رئیس فراکسیون مخالفان مجلس پاکستان نیز بیان کرد: درگیری بین دو کشور اسلامی ایران و عربستان نتایج سنگینی را دربرخواهد داشت، دولت باید هرچه سریع تر موضع خود را در قبال این دوکشور تعیین کند، این مسئله بسیار جدی و خطرناک است و ما در این باره احساس خطر می کنیم لذا باید زودتر در این راستا به مذاکره بپردازیم.

در ادامه «احسن اقبال» وزیر ایالتی برنامه و توسعه پاکستان نیز بیان کرد که امت اسلامی در حال تقسیم است و باید به این درگیری ها پایان داد، دولت پاکستان باید دراین راستا نقش خود را ایفا کند و باید هرچه سریع تر موضع خود را در این قبال تعیین کند.

وی در ادامه از وزیرخارجه پاکستان خواست تا هرچه سریع تر در این باره پاسخگو باشد. سایر اعضای اپوزیسیون مجلس پاکستان نیز ضمن حساس خواندن شرایط موجود از دولت خواستند تا موضع خویش را درقبال تنش اخیر ایران-عربستان مشخص کند.

 

کد N1092823

وبگردی