آفتاب

رئیس کمیته بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه:تنها ایران و سوریه در میان مقصران باقی می‌مانند!

رئیس کمیته بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه:تنها ایران و سوریه در میان مقصران باقی می‌مانند!

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه گفت: من مطمئن هستم که اگر تنش‌ها اوج بگیرد، در این صورت تنها ایران و سوریه در میان مقصران باقی می‌مانند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع واشنگتن در خاورمیانه "غیرسازنده" است.

وی با اشاره به موضع آمریکا در قبال اعدام 47 نفر در عربستان سعودی گفت: در حالیکه فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا جسارت به خرج داده و اعلام می‌کند عربستان سعودی در رعایت آزادی‌های سیاسی و بنیادین شهروندی شکست خورده است، آمریکایی‌ها تنها به فکر خود و نزدیک‌ترین متحدشان در منطقه هستند.

وی ادامه داد: من مطمئن هستم که اگر تنش‌ها اوج بگیرد، در این صورت ایران و سوریه تنها در میان مقصران باقی می‌مانند، معمولا آمریکایی‌ها در چنین وضعیتی آنهایی که به آمریکا وفادار هستند را پنهان می‌کنند و آنها را که در طرف آنها نیستند به عنوان اهریمن اصلی نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور عربستان اعلام کرد روز شنبه که 47 تن را به اتهام ارتکاب "جرایم تروریستی" اعدام کرده است. در میان اعدامی‌ها "شیخ نمر باقر النمر" روحانی شیعه نیز حضور داشت که با اعتراض گسترده شیعیان در سراسر جهان مواجه شد.

در همین راستا وزارت امور خارجه آمریکا تنها با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعدام شیخ نمر به دست رژیم آل سعود ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

کد N1091854

وبگردی