آفتاب
ابوترابی‌فرد در مسجد دانشگاه تهران،

امیدواریم خون شهید نمر ارکان نظام پوشالی حاکم بر عربستان را فرو بریزد

امیدواریم خون شهید نمر ارکان نظام پوشالی حاکم بر عربستان را فرو بریزد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی، اقتدار علمی و فرهنگی و سیاسی را از مهمترین ارکان افزایش قدرت نظام توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمد حسن ابوترابی فرد که پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران سخن می گفت با محکوم کردن به شهادت رساندن شیخ نمر، روحانی شیعه توسط رژیم آل سعود اظهار کرد: ما در یک شرایط ویژه قرار داریم. نقاط مختلف دنیای اسلام امروز پر التهاب هستند اما جهت‌گیری‌ها در راستای افزایش اقتدار ملت‌های منطقه است.

وی افزود: نقشه هایی که برای منطقه طراحی کرده بودند پیروزی قطعی متحدین آمریکا را به همراه داشت؛ کسانی که عملیات نظامی را در عراق طراحی کردند حتی یک درصد احتمال نمی دادند که نتیجه عملیات آن‌ها هزینه حداقل یک تریلیون دلاری با بیش از صدها کشته، مجروح و بیمار روحی و روانی و نهایتا نظامی مردمی و کاملا همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. آن‌ها ثمره این هزینه سنگین را پیروزی برای اندیشه اسلامی و نیروهای انقلابی در عراق نمی‌دیدند.

وی ادامه داد: در لبنان هم پیش‌بینی‌هایشان درست از آب در نیامد و افزایش اقتدار مقاومت اسلامی به مدیریت حزب الله اتفاق افتاد. همچنان که در سوریه هم آن‌ها فکر می‌کردند که رژیم سیاسی حاکم بر این کشور در کمترین زمان ممکن سقوط می‌کند تنها گزینه ای که آن‌ها گمانش را نمی‌کردند شرایط امروز سوریه بود. یا تحولات فلسطین، بحرین و یمن که هیچ سیاستمداری فکر نمی کرد به دنبال شکست آمریکا در عراق، لبنان و سوریه با حرکت عظیم مردمی در یمن روبرو شود.

نائب رئیس مجلس یادآور شد: این شکست‌های پی در پی برای غرب و متحدانش و در مقابل پیروزی ملت‌های مسلمان منطقه زمینه عکس العمل هایی را فراهم کرده و هزینه‌هایی را بر ملت مسلمان تحمیل می‌کند اما راه را برای پیروزی هموارتر خواهد کرد. اقدامی مثل به شهادت رساندن شیخ نمر شخصیت برجسته عالم اسلامی نیز از همین دسته است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه ویژه به افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اقتدار علمی یکی از کمترین ارکان افزایش قدرت ما است و اقتدار سیاسی و فرهنگی نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. همچنین استفاده از توان داخل برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی یک نیاز فوری برای نظام است.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه قدرت دفاعی یک نظام اسلامی همیشه باید در مرز قدرت باشد، گفت:‌ این راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری هم بر آن اصرار دارند. ما باید قدرتی داشته باشیم که دشمن را مغلوب کند و تصور تهدید و تعرض نظامی هم به آن‌ها راه پیدا نکند. ما در بودجه سال جاری هم توجه ویژه‌ای به قدرت موشکی داشتیم و حالا با سرعت به سمت موشک‌های بالستیک با سوخت جامد حرکت می‌کنیم و ظرفیت های خوبی داریم که آسمان ایران را به گنبد آهنین تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه نظام حاکم بر دنیا تنها ادبیات قدرت را می شناسد تصریح کرد: اگر ما قدرت نداشتیم شش کشور قدرتمند جهان با ما مذاکره نمی‌کردند. این قدرت ما بود که آن‌ها را پای میز آورد و همین قدرت ما را در راه حراست از منافع ملی و منافع امت اسلام کمک می‌کند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امنیت ایران و عراق به یکدیگر گره خورده است گفت: ما همچنین برای امنیت سوریه و لبنان نقش استراتژیک و راهبردی قائل هستیم .

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تکیه ما باید بر دانش و علم و مدیریت مبتنی بر دانش باشد، گفت: مدیریت مبتنی بر منابع ارضی حاصل از فروش نفت یا مدیریت مبتنی بر هزینه ما را به هدف نمی‌رساند بلکه باید با حرکت در مسیر علم و دانش راه را برای افزایش قدرت علمی کشور همراه کنیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به پیروزی نیروهای انقلابی عربستان بر دیکتاتوری حاکم بر این کشور همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور شاهد پیروزی ملت‌های مسلمان یمن، سوریه و عراق و عربستان باشیم و خون شهید نمر ارکان متزلزل نظام پوشالی حاکم بر عربستان را فرو بریزد.

انتهای پیام

کد N1090640

وبگردی