آفتاب

وزارت خارجه آمریکا هزاران پست الکترونیکی هیلاری کلینتون را منتشر کرد

وزارت خارجه آمریکا هزاران پست الکترونیکی هیلاری کلینتون را منتشر کرد

وزارت خارجه آمریکا 5500 صفحه دیگر متعلق به حدود 3100 پست الکترونیکی هیلاری کلینتون را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تاکنون شمار صفحاتی که از پست‌های الکترونیکی متعلق به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در راستای مناقشه بر سر استفاده وی از ایمیل شخصی برای فعالیتهای کاری منتشر شده به 40 هزار رسیده است.

این در حالی است که این تعداد صفحات هنوز کمتر از دستور رسمی صادر شده به منظور انتشار عمومی 82 درصد معادل 45 هزار صفحه از پست‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه است.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما به طور جدی تلاش کرده‌ایم تا به این هدف تا حد ممکن نزدیک شویم، اما با توجه به حجم زیاد اسناد مرتبط و زمان‌بندی تعطیلات ما نتوانسته‌ایم تا آخر ماه دسامبر این دستور را عملی کنیم و برای کم کردن این شکاف وزارت خارجه آمریکا هفته آینده پست‌های الکترونیک دیگری از هیلاری کلینتون را منتشر خواهد کرد.

در ماه مارس گذشته هیلاری کلینتون به علت استفاده از ایمیل‌ شخصی خود برای فعالیتهای رسمی در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا از سال‌های 2009 تا 2013 به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

در ماه اوت بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش داد، دست‌کم دو مورد از پست‌های الکترونیک کلینتون که توسط اداره وی بازبینی شدند، حاوی مطالب فوق‌سری بوده است که نباید به ایمیل‌های غیرایمن فرستاده شوند.

کمپین انتخاباتی کلینتون اما با این یافته‌های مربوط به تحقیق و بررسی اولیه مخالفت کرد.

قاضی یک دادگاه منطقه‌ای آمریکا در ماه مه به وزارت دادگستری دستور داد که حدود 55 هزار صفحه از این پست‌های الکترونیک کلینتون را که از سرور پخصی وی به دست می‌آیند، تا اواسط ژانویه 2016 افشا کند.

انتهای پیام

کد N1087997

وبگردی