آفتاب

درخواست فعالان حقوق بشر از دولت آلمان برای مقابله با راست‌های افراطی

درخواست فعالان حقوق بشر از دولت آلمان برای مقابله با راست‌های افراطی

فعالان حقوق بشر از مقامات آلمان به دلیل نادیده گرفتن تهدیدات فزاینده خشونت‌آمیز از سوی افراط‌گرایان راست در این کشور انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تیمو رینفرانک، هماهنگ کننده سازمان حقوق بشر بنیاد آمادو آنتونیو گفت: به رغم 40 درصد افزایش در میزان "جرایم خشونت آمیز مربوط به بیگانه هراسی" در آلمان در طول یک سال گذشته، تلاش برای مقابله با افراط‌گرایان راست همچنان اولویت اصلی برای پلیس نیست.

حدود 3155 فقره از "جرایم خشونت آمیز مربوط به بیگانه هراسی" در طول 9 ماه نخست 2015 توسط افراط‌گرایان راست در آلمان صورت گرفته است که افزایش چشم گیری را طی یک سال نشان می‌دهد.

بر اساس آمار رسمی که در اوایل دسامبر سال جاری میلادی منتشر شده است،‌ پلیس آلمان در سال 2014، 2207 فقره از چنین جرایمی را ثبت کرده بود و تا نوامبر امسال، 151 مظنون را دستگیر و 9 حکم بازداشت را صادر کرده است.

تیمو رینفرانک تاکید کرد که عدم تحقیقات کارآمد و متوالی درخصوص جرائم صورت گرفته از سوی افراط‌گرایان راست آنها را ترغیب به اعتراضات خشونت آمیز بیشتر کرده است.

وی هشدار داد: امروز ما با خطر ظهور ساختار ترور راست افراطی مانند حزب‌های نئونازی زیرزمینی مواجه هستیم.

رینفرانک از مقامات آلمان خواست تا اقدامات لازم را انجام دهند و به این تهدید فزاینده که از سوی افراط گرایان راست انجام می‌شود، بپردازند.

این فعال حقوق بشر گفت: باید یگان‌های جدیدی که در زمینه بررسی جرایم صورت گرفته از سوی راست‌های افراطی تخصص دارند در نیروی پلیس حضور داشته باشند. ما همچنین به دادستان‌های متخصص احتیاج داریم تا با به کارگیری پرسنل بیشتر و از طریق بررسی و پیگرد بتوانیم این گروه‌ها را سرکوب کنیم.

انتهای پیام

کد N1085097

وبگردی