آفتاب
تحولات یمن؛

بمباران مواضع نظامی عربستان در جیزان/ادامه حملات سعودی‌ها

بمباران مواضع نظامی عربستان در جیزان/ادامه حملات سعودی‌ها

بمباران مواضع نظامی سعودی در جیزان، ممانعت از پیشروی متجاوزان در مارب و کشته شدن ده ها مزدور در این منطقه و ادامه حملات جنگنده های سعودی از جمله مهمترین تحولات امنیتی در عرصه یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یمن، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نظامی سعودی در جیزان را بمباران کردند. در این بمباران چندین نظامی سعودی کشته و شماری از خودروهای نظامی منهدم شد.

یک منبع نظامی در جیزان گفت: در پی بمباران توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی که مواضع نظامی سعودی در غرب مثعن را هدف قرار داد شماری از نظامیان سعودی کشته شدند.

این منبع همچنین از انهدام یک خودرو در بمباران پایگاه نظامی سعودی جلاح و آتش گرفتن یک خودرو در الخشل و بمباران مواضع نظامی دیگر در پشت جبهه الخوبه توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی خبر داد.

ممانعت از پیشروی متجاوزان سعودی در استان مارب

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مانع از پیشروی مزدوران سعودی و متجاوزان به سمت الجوف در بخش مجزر استان مارب شدند.

یک منبع نظامی در همین زمینه گفت: نیروهای ارتش مانع از پیشروی مزدوران سعودی به سمت الجوف شدند و تلفات سنگینی را به نیروها و تجهیزات آنها وارد کردند.

این منبع از کشته شدن شماری از مزدوران سعودی از جمله ۴ سودانی و انهدام سه خودروی آنها در جریان این عملیات خبر داد.

کشته شدن ده ها مزدور سعودی در بمباران موشکی کاخ ریاست جمهوری در مارب

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع مزدوران سعودی و نیروهای متجاوز را در کاخ ریاست جمهوری شهر مارب بمباران کردند.

در همین راستا منابع نظامی اعلام کردند که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یک تجمع مزدوران و نیروهای متجاوز را در کاخ ریاست جمهوری با دقت بالا مورد هدف قرار دادند.

این منابع از کشته شدن ده ها مزدور سعودی از جمله رهبران ارشد آنها با نام «محسن صالح الشطیف» و «الحارثی» خبر دادند.

منابع مذکور تصریح کردند: حریق گسترده ای در محل مورد بمباران به وقوع پیوست که در پی آن تجهیزات و خودروهای زرهی مزدوران آتش گرفت.

ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن

هواپیماهای متجاوز سعودی به حملات هوایی خود به مناطق پراکنده در کتاف و باقم استان صعده با استفاده از بمب های ممنوعه ادامه دادند.

یک منبع نظامی گفت: هواپیماهای متجاوز سعودی مناطق آل الزماح و آل قراد در منطقه مرزی باقم را با بمب های خوشه ای ممنوعه بمباران کردند.

این منبع افزود: جنگنده های سعودی طی دو حمله هوایی به مناطق القمع و البقع یورش برده و مناطق مرزی بخش کتاف را نیز طی بمباران توپخانه ای هدف قرار دادند که در این میان خسارات زیادی به دارایی های شهروندان و مزارع آنها وارد شد.

کد N1081497

وبگردی