آفتاب
رئیس هیات نظارت تهران اعلام کرد؛

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی تهران در مجلس از فردا

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی تهران در مجلس از فردا

رئیس هیات نظارت بر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران گفت: بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان نمایندگی تهران در مجلس، از فردا به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالوهاب میراشرفی رئیس هیات نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه تهران در حاشیه بازدید خود از فرمانداری تهران که صبح امروز صورت گرفت، اظهار داشت: پرونده ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان بسته شده است و احراز صلاحیت‌ها در این خصوص تنها در شورای نگهبان انجام خواهد شد.

وی در خصوص بررسی صلاحیت‌ها پس از اتمام زمان نام‌نویسی افراد برای انتخابات مجلس آینده، گفت: بعد از اینکه ثبت‌نام امروز به پایان برسد، کار بررسی صلاحیت داوطلبان در تمامی حوزه‌های انتخابیه و به ویژه در حوزه داوطلبی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از فردا به مدت ۱۰ روز آغاز خواهد شد. در این مدت بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

میراشرفی ادامه داد: زمانی که بررسی صلاحیت‌ها به پایان رسید، فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه نظر خود را به داوطلبان به ویژه کسانی که صلاحتیشان مورد تایید قرار نگرفته است، طبق قانون اعلام خواهد کرد و آنهایی که صلاحیتشان احراز نشده است، طبق قانون ۴ روز فرصت دارند شکایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات استان تهران ارائه دهند و شکایت آنها پیگیری خواهد شد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه تهران افزود: در هیات نظارت بر انتخابات استان، یک هفته فرصت وجود دارد تا شکایات بررسی شود و مجددا با هماهنگی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظر نهایی از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به داوطلبانی که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته است، اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در این مرحله نیز صلاحیتشان تایید نشود فرصت دارند تا به شورای نگهبان شکایت کنند، گفت: در نهایت شورای نگهبان نظر خود را به افراد اعلام می‌کند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه تهران در خصوص زمان اعلام اسامی نهایی داوطلبان گفت: پس از طی این مراحل، اسامی به صورت رسمی به شورای نگهبان اعلام خواهد شد و پس از طرح شکایات و بررسی آن در این شورا، به صورت رسمی تمامی اسامی از طریق فرمانداری‌ها و هیات اجرایی اعلام خواهد شد.

میراشرفی درباره تعداد اعضای کمیته‌های نظارتی تصریح کرد: کمیته‌های نظارتی در استان ۵ نفر و در شهرستان سه نفر هستند. طبیعی است افراد دیگری هم در امر انتخابات همکاری کنند.

کد N1079761

وبگردی