آفتاب

از سرگیری فعالیت دو راکتور هسته‌ای در بلژیک

از سرگیری فعالیت دو راکتور هسته‌ای در بلژیک

نهاد نظارتی هسته‌ای بلژیک مجوز از سرگیری فعالیت راکتورهای 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، فعالیت واحدهای 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل که بیش‌تر در راستای قانون جدید بلژیک در کاهش استفاده از انرژی هسته‌ای متوقف شده بود و برای ادامه فعالیت به بازرسی‌ها و اعمال تغییرات جدید امنیتی و ایمنی داشتند.

شورای وزیران بلژیک در جولای 2012 اعلام کرد که راکتورهای 1 و 2، 433 مگاواتی نیروگاه هسته‌ای دوئل از نوع راکتور تحت فشار که از اواسط 1970 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند در فوریه متوقف شوند.

این در حالی است که شورای وزیران بلژیک در دسامبر 2014 اعلام کرد که بنابر قوانین جدید با ادامه فعالیت قدیمی‌ترین راکتورهای این کشور به مدت 10 سال دیگر تا سال 2025 موافقت کرده است در ماه ژوئن نیز پارلمان این کشور قانونی را مبنی بر مجوز ادامه فعالیت این دو راکتور تا سال 2025 به تصویب رساندند.

البته مالک و گرداننده نیروگاه هسته‌ای دوئل شرکت الکترابل موظف شد که همه جنبه‌ها و نیازهای ایمنی و امنیتی کشور راکتور را بررسی و آن‌ها رابرطرف کند و به تایید آژانس کنترل و نظارت هسته‌ای بلژیک (FANC) برسد.

FANC روز سه‌شنبه اعلام کرد که این آژانس انجام همه اقدامات لازم ایمنی و امنیتی جهت افزایش فعالیت 10 ساله راکتورهای 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل را توسط شرکت الکترابل تایید کرده است.

انتهای پیام

کد N1078535

وبگردی