آفتاب

امضای 3 سند همکاری در دیدار السبسی با مقامات عربستان

امضای 3 سند همکاری در دیدار السبسی با مقامات عربستان

رئیس جمهور تونس در دیدار با پادشاه و معاون ولیعهد عربستان ضمن بررسی روابط دو جانبه، یک یادداشت تفاهم و سه توافقنامه با ریاض امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز سه شنبه در ریاض با باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانبه، ابعاد همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها و راه‌های تقویت و توسعه این همکاری‌ها و نیز آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.

السبسی همچنین با محمد بن سلمان، وزیر دفاع و معاون ولیعهد عربستان نیز دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کرد.

پس از این نشست، یک یادداشت تفاهم و سه توافقنامه میان دو دولت عربستان و تونس به امضا رسید. یادداشت تفاهم که درباره حمایت مدنی و دفاع مدنی بود، توسط محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر کشور عربستان و فرحات الخرشانی، وزیر دفاع ملی تونس به امضا رسید.

همچنین توافقنامه همکاری دفاعی میان دو کشور به امضا رسید. این توافقنامه توسط محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد، معاون دوم نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان و الحرشانی به امضا رسید.

یک توافقنامه همکاری نیز در زمینه عبور و مرور زمینی اشخاص و انتقال زمینی کالاها میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

در این جلسه فیصل بن بندر بن عبدالعزیز، امیر منطقه ریاض، متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی عربستان، مساعد بن محمد العیبان، عضو کابینه این کشور و دیگر مقامات عربستانی حضور داشتند. از طرف تونس نیز علاوه بر الحرشانی و شاکر، خمیس الجهیناوی، مشاور اول رئیس جمهور در مسائل دیپلماسی، لطفی بن قاید، سفیر تونس در عربستان معز السیناوی، مشاور اول رئیس جمهور در امور ارتباطات و سخنگوی رسمی دولت تونس حضور داشتند.

السبسی روز سه شنبه در راس هیاتی وارد ریاض شد و پادشاه عربستان در کاخ "الیمامه" از وی استقبال کردند.

انتهای پیام

کد N1078141

وبگردی