آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد؛

اعلام علت دقیق و زمان تقریبی فوت «رکن‌آبادی» تا ۷ دی

اعلام علت دقیق و زمان تقریبی فوت «رکن‌آبادی» تا ۷ دی

برادر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی برای تعیین علت دقیق و زمان تقریبی فوت برادرم در منا، تا هفتم دی ماه مشخص می‌شود.

مرتضی رکن‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی پزشکی قانونی درباره علت دقیق فوت برادر وی (مرحوم غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و از جان‌باختگان فاجعه منا) اظهار داشت: تاکنون هنوز گزارش دقیقی به ما ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: قرار بود ۴۸ ساعت بعد از نمونه‌برداری از جسد، نتیجه آزمایش‌ها درباره علت فوت و زمان تقریبی آن را به ما اعلام کنند، اما بعد از ۴۸ ساعت که پیگیر شدیم، اعلام کردند که آزمایش‌های سم‌شناسی تا یک ماه زمان می‌برد.

رکن آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاریخ نمونه‌برداری و تشییع پیکر، هفتم آذر بوده است، بنابراین تا ۷ دی باید نتیجه آزمایش‌های سم شناسی مشخص و علت دقیق فوت به ما اعلام شود.

مرحوم غضنفر رکن‌آبادی، از دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه و سفیر سابق کشورمان در لبنان که پس از حاثه منا مفقود شده بود، در روزهای اول پس از حادثه در مقبرة‌الشهدای مکه دفن شد؛ در نهایت و پس از اظهارات ضد و نقیض سعودی‌ها درباره سرنوشت وی که حتی به انکار ورود آن مرحوم به عربستان نیز کشیده شد، پس از شناسایی پیکر وی از طریق آزمایش DNA و انتقال به تهران، مراسم تشییع وی جمعه ۷ آذرماه پس از نماز جمعه تهران در مصلی برگزار شد.

گفتنی است، هفته گذشته و در شرایطی که حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در کنفرانس سوریه در نیویورک به سر می‌برد، خبری به نقل از وی در برخی رسانه های دولتی منتشر شد که پزشکی قانونی علت دقیق فوت مرحوم رکن‌آبادی را همچون سایر جان باختگان «ازدحام جمعیت، گرمای شدید هوا، تشنگی و عدم رسیدگی» اعلام کرده است؛موضوعی که از سوی خانواده رکن آبادی، تکذیب شد.

کد N1077901

وبگردی