آفتاب

راه‌هایی برای پیشرفت در پیاده‌روی

راه‌هایی برای پیشرفت در پیاده‌روی

پیاده‌روی ورزش پایه‌ای است و می‌توان آن را بدون امکانات و تجهیزات زیاد و در هر شرایطی انجام داد. با رعایت کردن نکات خاص می‌توان با کیفیت بیشتری این ورزش را انجام داد و در آن پیشرفت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت گاردین، دقت کردن در حالات اعضای بدن و حفظ شرایط بدنی مناسب می‌تواند باعث پیشرفت در پیاده‌روی شود.

در پیاده‌روی بر روی جایگیری پا توجه کنید، بدین شکل احتمال آسیب دیدگی کمتر می‌شود و سرعت حرکت بالاتر می‌رود. بیشتر افراد با پای صاف راه می‌روند و قدم برمی‌دارند اما بهترین تکنیک برای پیاده‌روی این است که ابتدا پاشنه را بر روی زمین قرار دهید پس دیگر قسمت‌های پا را بر روی زمین بگذارید. بهتر است بدن را کمی به سمت جلو خم کنید. خم شدن را از مچ پا شروع کنید. اگر بدن کاملا صاف باشد، حالت بدن برای پیاده‌روی خیلی مناسب نیست. با خم شدن بدن کمی به سمت جلو سرعت خود را افزایش دهید.

حرکت مناسب دست‌ها باعث افزایش شتاب حرکت بدن می‌شود و بدین شکل سرعت حرکت افزایش می‌یابد. لازم نیست که دست‌ها را تا ناحیه سینه بالا بیاورید. هرچقدر دست‌ها را راحت‌تر نگه دارید و تنش کمتری در بدن وجود داشته باشد، شانه‌ها راحت‌تر هستند و در گردن کمتر احساس انقباضی خواهید کرد. دست‌ها باید به آرامی در کنار بدن جلو و عقب بروند. این حرکت نیز نباید به شدت و با اغراق انجام شود.

استفاده از چوب دستی می‌تواند سرعت پیاده‌روی را افزایش دهد. همچنین وجود چوب دستی باعث می‌شود که فشار کمتری به زانوها وارد شود و 46 درصد انرژی بیشتری سوزانده شود.

می‌توان از چوب دستی بر روی زمین صاف یا بر روی زمین شیب‌دار استفاده کرد. راهی آسان برای افزایش فواید هوازی پیاده‌روی حمل کوله‌پشتی است که کمی وزن داشته باشد. برای افزایش حجم عضلات بهتر است حرکاتی همچون لانژ انجام دهید.

انتهای پیام

کد N1077453

وبگردی