آفتاب

کرملین: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه غیرمنطقی است

کرملین: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه غیرمنطقی است

سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو دور جدید تحریم‌ها علیه کشورش را غیرمنطقی قلمداد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد: از دیدگاه مسکو دور جدید تحریم‌هایی که آمریکا در رابطه با مسأله اوکراین علیه روسیه اعمال می‌کند به مثابه ادامه موضعی بی‌منطق و غیردوستانه در قبال ما است و با توجه به این مساله امکان واکنش‌های متقابل وجود دارد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: تداوم موضع آمریکا در قبال روسیه با این رویکرد مساله‌ای است که تاثیر تخریب‌کننده‌ای بر روابط مسکو و واشنگتن می‌گذارد.

وی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید علیه روسیه در رابطه با مساله اوکراین گفت: این تصمیم‌ها مورد تحلیل قرار خواهد گرفت و اقدامات متقابل محتمل بررسی خواهد شد.

در همین حال سفارت واشنگتن در مسکو اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا به روز رسانی روتین لیست تحریم‌ها بوده و با هدف تشدید تنش‌ها میان دو کشور صورت نگرفته است.

ویلیام استیونز، سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه به خبرگزاری نووستی گفت: ما با هدف حفظ تاثیر تدابیرمان باید لیست تحریم‌ها را به روز رسانی کنیم تا انسجام تحریم‌ها حفظ شود.

وی ادامه داد:‌ تصمیم اخیر برای ایجاد تنش نبوده بلکه اقدامی روتین برای تحکیم اجرای تدابیری بوده که از پیش وجود داشته است.

انتهای پیام

کد N1077320

وبگردی