آفتاب

صلیب سرخ همکاری بیشتر عربستان در خصوص یمن را خواستار شد

صلیب سرخ همکاری بیشتر عربستان در خصوص یمن را خواستار شد

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در دیدار با مقامات سعودی خواهان همکاری بیشتر این کشور در خصوص کمک رسانی به قربانیان جنگ یمن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، «پیتر مائورر»رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، به سفر خود به ریاض پایان داد. وی در این سفر با سرپرست مرکز کمک رسانی و امداد بشردوستانه وابسته به ملک سلمان، رئیس هلال احمر عربستان و همچنین وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وی در ملاقات با دکتر عبدالله بن عبدالعزیز الربیعه، سرپرست مرکز کمک رسانی و امداد بشردوستانه وابسته به ملک سلمان بر «نیاز به اتخاذ رویکردی بی طرف و مستقل در کمک رسانی به منظور دسترسی به نیازمندان و حمایت و پشتیبانی از آنان» تأکید کرد. این دو همچنین در رابطه با مشارکت برای یافتن راه های مؤثرتر برای توزیع بی غرضانه کمک ها بحث کردند، تا در نهایت آلام کسانی که در یمن تحت تأثیر درگیری هستند تسکین یابد.

مائورر همچنین با رئیس هلال احمر عربستان سعودی، شاهزاده فیصل بن عبدالله بن عبدالعزیز ملاقات داشت. در این دیدار وی بر اهمیت همکاری اعضای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای کمک به نیازمندان تأکید کرد. وی گفت: در دنیای همواره در حال تغییر امروز، ما باید نیروهای خود را به هم ملحق کنیم تا بتوانیم با چالش های فردا روبه رو شده و کماکان به نیازمندان کمک رسانی کنیم.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در ملاقات با وزیر امور خارجه، عادل بن احمد الجبیر، بار دیگر بر «نیاز به پیگیری گفتگو و افزایش همکاری بین پادشاهی عربستان سعودی و کمیته بین المللی صلیب سرخ» در زمینه درگیری های مستمر در یمن و مناطق دیگری در خاورمیانه تأکید کرد.

وی افزود: «بازدید من باعث گسترده تر شدن گفتگوی ما با مقامات عربستان سعودی در رابطه با شرایط بشردوستانه در یمن شده است. ما در کمیته بین المللی صلیب سرخ از هرگونه طرح و برنامه ای که بتواند در نهایت از آلام مردم یمن بکاهد استقبال می کنیم.» وی همچنین تکرار کرد که حقوق بین المللی بشردوستانه در مورد درگیری یمن کاربرد داشته و تمامی طرف های درگیر ملزم به رعایت آن هستند.

کد N1077286

وبگردی