آفتاب

شارل دوگل اولین ماموریت خود را از خلیج فارس علیه داعش انجام داد

شارل دوگل اولین ماموریت خود را از خلیج فارس علیه داعش انجام داد

ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسه نخستین ماموریت خود علیه گروه تروریستی داعش را به عنوان سردمدار واحد گروه ضربت CTF50 از خلیج فارس اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریایی فرانسه رهبری عملیاتهای انجام شده از طریق دریا را در قالب عملیات موسوم به "عزم ذاتی" علیه گروه تروریستی داعش بر عهده دارد.

دریادار رنه-ژان کرینیولا، با استقرار ناو شارل دو گل فرماندهی گروه ضربت CTF50 را در تاریخ 7 دسامبر بر عهده گرفت. این نخستین بار است که نیروی دریایی فرانسه به عنوان فرمانده یک گروه ضربت آمریکایی در منطقه فعالیت می‌کند. گروه ضربت CTF50 قصد اجرای حملات هوایی در خاورمیانه را دارد.

ناو هواپیمابر شارل دوگل به همراه جنگنده‌های مستقر بر آن و دیگر کشتی های جنگی در این گروه رزمی به اجرای عملیاتهای پشتیبانی در سوریه و عراق خواهند پرداخت.

این گروه رزمی در تاریخ 18 نوامبر بندر تولون را به منظور انجام ماموریت خود ترک کرد.

هواپیمابر شارل دوگل توسط ناوشکن شوالیه پل فرانسه، ناوچه ضد زیردریایی فرانسوی لاموت-پیکه، ناوچه ضد زیردریایی لئوپولد یر بلژیک، ناوچه ضد زیردریایی آگزبرگ آلمان و کشتی فرماندهی و پشتیبانی فرانسوی مارن همراهی می‌شود.

ناو هواپیما بر شارل دوگل که از آن به عنوان بزرگترین ناو هواپیمابر غرب اروپا یاد می‌شود، 42500 تن وزن دارد و می‌تواند حداقل 18 جنگنده رافائل، هشت جنگنده تهاجمی "سوپر اتاندار"( Dassault-Breguet Super Etendard)، یک هواپیمای هشدار سریع E-2C Hawkeye و تعدادی هلی‌کوپتر را حمل کند.

خدمه این ناو شامل 1900 ملوان، خلبان و مکانیک می‌شود.

شارل دوگل که تنها ناوهواپیمابر فرانسه است، بعد از وقوع حملات تروریستی 13 نوامبر در پاریس از سوی دولت فرانسه به منظور "حمله علیه گروه تروریستی داعش" به منطقه اعزام شد.

فرانسه یکی از 65 کشور ائتلافی است که به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه می‌پردازند هرچند که این عملیات آنها بدون موافقت مقام‌های داخلی این دو کشور آغاز شد.

انتهای پیام

کد N1076369

وبگردی