آفتاب

موضع‌گیری جب بوش علیه پوتین

موضع‌گیری جب بوش علیه پوتین

جب بوش، یکی از کاندیداهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا با انتقاد از طرفداری دونالد ترامپ از رییس‌جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین متحد نیست، بلکه دیکتاتور و فردی قلدر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ جب بوش در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت:‌ ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در حال حاضر آمریکا را در سراسر جهان به چالش کشیده است. او با عقب راندن ما سعی دارد موفق شود. ما در سراسر جهان نفوذ خودمان را از دست داده‌ایم و این پوتین است که در حال حاضر به نفوذ دست یافته است. او یک متحد نیست، بلکه فردی قلدر و دیکتاتور است.

نامزد انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ، نامزد پیشروی هم حزبی‌اش به خاطر حمایت از پوتین گفت:‌ او نباید پوتین را می‌ستود. ما به رییس‌جمهوری نیاز داریم که در کنار منافع آمریکا بایستد؛ خواه در اروپا یا خاورمیانه. اما شما اکنون با پوتین طرح دوستی ریخته‌اید. او روزنامه‌نگاران را می‌کشد و هر کس که بر ضدش باشد برکنار می‌کند و از صحنه خارج.

جب بوش برادر کوچکتر جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به بیان این مساله پرداخت که ترامپ گفته "پوتین مرد قدرتمند و بزرگی است چون توانسته روابط ما را با متحدانمان مخدوش" کند. وی گفت: ترامپ نمی‌تواند نامزد جدی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با ان.بی.سی گفته بود: جب بوش به زودی از گود رقابت‌ها بیرون می‌رود. جب بوش فردی ضعیف و بی‌نفوذ است. او انرژی کمی دارد. او از طریق لابی‌گری‌ها پول به دست می‌آورد و تمامی آنها از او همانند یک بازیچه استفاده می‌کنند. او در نظرسنجی‌ها دو درصد به دست آورد و من در آخرین نظرسنجی‌ها 41 درصد رای کسب کردم.

انتهای پیام

کد N1075036

وبگردی