آفتاب
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران:

20 نفر از 46 داوطلب نمایندگی خبرگان در تهران تحصیلات حوزوی دارند

20 نفر از 46 داوطلب نمایندگی خبرگان در تهران تحصیلات حوزوی دارند

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران اعلام کرد که 20 نفر از 46 نفر متقاضی مجلس خبرگان رهبری در تهران دارای تحصیلات حوزوی هستند.

علی‌اصغر ناصربخت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به ارائه آماری از تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرداخت.

وی با بیان اینکه در پایان روز دوم نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع 249 نفر در وزارت کشور و فرمانداری تهران ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 34 نفر زن و 4 نفر از اقلیت‌های دینی و مذهبی بوده‌اند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران در مورد سن متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: چهار نفر از متقاضیان 30 سال، 53 نفر بین 36 تا 40 سال، 53 نفر بین 46 تا 50 سال و 4 نفر بین 71 تا 75 سال سن داشته‌اند. سایر داوطلبان نیز رده‌های سنی دیگر را شامل می‌شوند.

ناصربخت همچنین در مورد مدرک تحصیلی این متقاضیان، یادآورشد: 53 نفر دارای مدرک دکترا، 188 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و 9 نفر دارای مدرک لیسانس هستند که مدرک تحصیلی این 9 نفر با احتساب مدرک معادل، فوق لیسانس محسوب می‌شوند.

ناصربخت همچنین با بیان اینکه تاکنون 46 نفر از حوزه انتخابیه تهران در وزارت کشور و فرمانداری تهران برای مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از میان این 46 نفر 2 نفر زن هستند.

وی در مورد میانگین سنی این افراد، گفت: 3 نفر از متقاضیان عضویت در مجلس خبرگان رهبری 30 ساله و 6 نفر نیز بالای 75 سال سن دارند.

رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران خاطرنشان کرد: 20 نفر از متقاضیان خبرگان رهبری دارای تحصیلات حوزوی و الباقی نیز دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

ناصربخت در پایان با تأکید بر اینکه تاکنون در روند ثبت‌نام از متقاضیان انتخابات‌های خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هیچ مشکل خاصی به وجود نیامده و همه این مراحل بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بوده است، اظهار کرد: تاکنون تنها شاهد یک مورد تخلف در تهران بودیم که طی آن شناسنامه یکی از متقاضیان که مخدوش شده بود از سوی مسئولین اجرایی ضبط و تحویل مراجع قضایی داده شد.

انتهای پیام

کد N1074564

وبگردی